معاون وزیر دفاع عربستان با «مارک اسپر» دیدار کرد

معاون وزیر دفاع عربستان سعودی که به واشنگتن سفر کرده است با وزیر دفاع آمریکا دیدار و درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۳۵۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ - 30August 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان امروز جمعه با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه، تقویت همکاری استراتژیک دو کشور و فرصت‌های توسعه این همکاری به خصوص در زمینه‌های نظامی و تقویت توان دفاعی و عمیق‌تر کردن شراکت دوجانبه بر اساس چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی، بحث و تبادل‌نظر کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، بن سلمان و اسپر همچنین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی ازجمله مبارزه با تروریسم، مبارزه با افراطی‌گری و مقابله با آنچه «اقدامات خصمانه ایران علیه امنیت منطقه» خوانده شد و نیز تلاش مشترک برای حمایت از دریانوردی بین‌المللی، استمرار تلاش‌های نیروهای ائتلاف در حمایت از «دولت مشروع یمن»، تعدادی از پرونده‌های دارای اهتمام مشترک و سازوکار هماهنگی برای تقویت امنیت و ثبات منطقه را بررسی کردند.

در این نشست، «ریما بنت بندر بن سلطان بن عبدالعزیز» سفیر عربستان سعودی در واشنگتن و هیأت رسمی همراه بن سلمان و تعدادی از مسئولان ارشد وزارت دفاع آمریکا حضور داشتند.

معاون وزیر دفاع عربستان سعودی روز پنجشنبه (دیروز) نیز با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دیدار و درباره روابط دو کشور و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش شبکه سعودی العربیه، دو طرف در این دیدار بر همکاری برای مقابله با آنچه «فعالیت‌های خصمانه ایران» خوانده شد و مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم تأکید کرده و حمایت از آزادی دریانوردی در آب‌های بین‌المللی و حمایت از نیروهای ائتلاف عربی علیه یمن را ضروری خواندند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها