دیدار امیر «فهمیده» با خانواده سردار شهید «مختاربند» + تصاویر

جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با خانواده سردار شهید مدافع حرم «حمید مختاربند» در قم دیدار کرد.
کد خبر: ۳۶۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ - 01September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، امیر «محمد فهمیده» جانشین رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با خانواده سردار شهید مدافع حرم «حمید مختاربند» در قم دیدار و از مقام والای این شهید عزیز تجلیل کرد.

در این دیدار، سردار ناظر معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز حضور داشت.

حاج حمید مختاربند متولد سال ۱۳۳۵ در روستای عنبر از توابع مسجد سلیمان بود.

خانواده مختاربند از خانواده‌های متدین و معتمد شهر شوشتر بودند که به اقتضای شغل پدر خانواده به این روستا مهاجرت کردند و حاج حمید تا پایان دوره ابتدایی در مسجد سلیمان بود و مجدد با خانواده به شوشتر بازگشت.

دوران انقلاب در شوشتر با دوستان خود هسته انقلابی تشکیل دادند و در آن شرایط خفقان اعلامیه جابجا می‌کردند و کتاب‌های شهید مطهری را توزیع و شعارنویسی می‌کردند. او همچنین مبدع توزیع نشریه عبرت‌ها در شوشتر بود و جلسات مهمی برای آموزش قرآن و مفاهیم دینی و انقلابی دایر کرد.

دیدار امیر «فهمیده» با خانواده سردار شهید «مختاربند» + تصاویر

بعد از پیروزی انقلاب، حاج حمید از اولین کسانی بود که لباس مقدس سپاه را برتن کرد؛ و به فاصله کوتاهی غائله کردستان پیش آمد که ایشان به سرعت لباس رزم پوشید و به آنجا رفت. پس از بازگشت از کردستان با چند تن از دوستان نزدیکش بسیج شوشتر را تشکیل و نیرو‌های مخلص بسیاری را جذب کرد.

بعد از تشکیل بسیج شوشتر به تیپ امام حسن (ع) رفت و فرمانده عملیات و سپس فرمانده محور شد و بعد از آن هم به عنوان فرمانده سپاه شوش منصوب شد. بعد از اقدامات ارزنده‌ای که در سپاه شوش داشت به عنوان جانشین فرمانده سپاه شوشتر معرفی شد، بعد از آن به قرارگاه کربلا رفت. مدیریت ستاد تیپ ۵۱ حضرت حجت، مسئولیت بعدی وی بود و پس از آن در بازرسی لشکر هفت، ولی عصر (عج) منتقل و سپس مسئول آماد لشکر هفت، ولی عصر (عج) شد.

در نهایت به دلیل دقت و شناخت معارف و احکام دینی و قدرت و تخصص او در امور مالی به عنوان مدیر شعب بانک انصار خوزستان و پس از ۵ سال تلاش پی گیرانه به عنوان مدیر شعب بانک انصار قم انتخاب شد و خانواده وی از سال ۱۳۸۲ در قم ساکن شدند.

حاج حمید مختاربند معروف به «ابوزهرا» مسئول سابق ستاد تیپ یکم حضرت حجت اهواز و از پیشکسوتان جهاد و شهادت ۲۰ مهر سال ۱۳۹۴ در جریان درگیری با گروهک‌های تروریستی تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد.

دیدار امیر «فهمیده» با خانواده سردار شهید «مختاربند» + تصاویر

در فراز‌هایی از وصیت نامه شهید مختاربند آمده است:

«از آنجایی‌که تاریخ - به فرمایش قرآن کریم - برای عبرت گرفتن آیندگان است و برای اینکه انسان مجدداً به اشتباهات گذشته دچار نشود باید از عملکرد گذشتگان عبرت گرفت.

از همین رو طبق فرمایش مقام معظم رهبری الآن هم در جنگ با دشمن اسلام و مسلمین هستیم با این تفاوت که شیوه جنگ آن‌ها فرق کرده (مثل جنگ صفین) و باید هوشیار بود. آنجا که حق و باطل قاطی می‌شود و قرآن‌ها بر سر نی می‌رود باید حق را از میان تمام سیاه نمایی‌ها تشخیص داد تا گمراه نشد.

ولایت مانند ستونی است که همیشه و در همه بحران‌ها و مسائل پیش رو باید به او اقتدا کنیم و اگر در اقتدا به ولایت شک کردیم، همان کاری را انجام داده‌ایم که دشمن می‌خواهد و ایجاد شک و شبهه یعنی برانداختن تیرک خیمه جمهوری اسلامی»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار