دبیر مجمع مردمی مواکب اربعین لرستان خبر داد:

آمادگی 15 موکب در لرستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین

میثم کشکولی گفت: امسال در استان لرستان 700 نیروی مردمی در قالب 15 موکب، آماده خدمت رسانی به زائران اربعین هستند.
کد خبر: ۳۶۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ - 05September 2019

آمادگی 15 موکب در لرستان برای خدمت رسانی به زائران اربعین

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «میثم کشکولی» دبیر مجمع مردمی مواکب اربعین لرستان در جلسه‌ای که با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و مدیران مواکب مردمی استان لرستان برگزار شد، اظهار داشت: امسال برای مراسم پیاده‌روی اربعین از طرف لرستان 15 موکب داریم که این موکب‌ها در جلسات مختلفی گردیکدیگر آمده‌اند و در رابطه با برگزاری هر چه بهتر این مراسم هم‌اندیشی کرده‌اند.

وی افزود: 700 نیروی مؤمن و انقلابی با توان شخصی و مردمی در قالب این موکب‌ها فعالیت دارند تا عملیات مشترکی را رقم بزنند که امروز به یکی از اثربخش‌ترین حرکت‌های فرهنگی تبدیل شده است.

دبیر مجمع مردمی مواکب اربعین لرستان با بیان اینکه موکب‌ها به صورت کاملاً مردمی اداره می‌شود، عنوان کرد: سال گذشته در بحث اسکان، تغذیه و نیروی انسانی ما کمتر از 100 میلیون هزینه کردیم درحالیکه حدود سه میلیارد کمک‌ها و نذورات مردمی جمع‌آوری و هزینه شد.

وی بیان کرد: این 700 نیروی انسانی با استعداد و توان شخصی خود بدون اینکه باری بر جمهوری اسلامی باشند یکی از اثربخش‌ترین کارهای فرهنگی استان و نظام را رقم می‌زنند.

کشکولی با بیان اینکه تمام اقشار جامعه از دانش‌آموز تا استاد دانشگاه و عالم ربانی در این موکب‌ها و پیاده‌روی اربعین حضور دارند، گفت: تعدادی از موکب‌ها در زمینه اسکان، تغذیه و ایستگاه صلواتی فعالیت می‌کنند و تعدادی موکب تخصصی هم داریم که در حوزه فرهنگی، رسانه و تبلیغ و بهداشت و درمان کار می‌کنند سال گذشته فقط در بخش بهداشت و درمان حدود 10 هزار نفر ویزیت شد.

وی تصریح کرد: خادمان اربعین بدون هیچ منت و چشمداشتی کار می‌کنند اما نیاز است که برخی دستگاه‌ها در زمینه آموزش، تأمین زیرساخت‌ها و جهت‌دهی ورود پیدا کنند مابقی موارد از نذورات مردمی تأمین می‌شود.

دبیر مجمع مردمی مواکب اربعین لرستان خاطرنشان کرد: وقتی اتفاقی مثل سیل می‌افتد 60 موکب اربعین پای کار می‌آید و روزی 250 هزار غذا در پلدختر پخت می‌کند که همه متحیر می‌مانند.

وی اظهار داشت: ستاد اربعین ظرفیتی است که در نظام به‌کار می‌آید، همان نیروهای فنی که در اربعین کار می‌کنند در بخش‌های دیگر مانند محرومیت‌زدایی هم می‌توانند حاضر شوند، بنابراین انتظار داریم که مسئولان این ظرفیت مردمی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها