حجت الاسلام رئیسی:

عاشورا به نماد جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه عاشورا جلوه ایثار، گذشت، ایستادگی و مقاومت محسوب می‌شود، گفت: عاشورا به نماد جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۶۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ - 06September 2019

عاشورا و کربلا نماد و نمود همه مظاهر انسانی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم زنجان با بیان اینکه عاشورا جلوه ایثار و مقاومت است، اظهار داشت: در طول تاریخ دشمنان همواره سعی کردند این نماد و جلوه را تحت تاثیر قرار دهند.

وی با بیان اینکه در حادثه عظیم کربلا افرادی خوش عاقبت و افرادی بد عاقبت شدند، ادامه داد: جریان کربلا تابلوی عجیبی است که با تحلیل‌های اندک قابل فهم نیست.

رئیسی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) از جلوه‌های عاشورا است، افزود: دشمنان همواره علیه فرهنگ عاشورا توطئه کردند تا مانع از تحقق و پیاده سازی اهداف قیام عاشورا در جوامع شوند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه جلوه‌های قیام عاشورا همواره در طول تاریخ وجود داشته است، گفت: امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) تلاش کردند نماد و نمود عاشورا باقی مانده و برای نسل‌های آینده استفاده شود.

رئیسی فرهنگ عاشورا در تضاد با سیاست‌های دشمنان عنوان کرد و با بیان اینکه دشمنان همواره مانع تحقق اهداف قیام عاشورا شده‌اند، افزود: امروز همه خواسته دشمنان حذف عاشورا و اربعین از فرهنگ شیعه است در حالی که عاشورا به نماد جبهه انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

وی ادامه داد: هر ساله میلیون‌ها انسان مراسم اربعین را برگزار می‌کنند که این مراسم جلوه‌ای از دلدادگی به اباعبدالله الحسین (ع) محسوب می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برای از بین بردن فرهنگ عاشورا قبر اباعبدالله الحسین (ع) را به آب بسته و زائران را اذیت می‌کردند، بیان داشت: امام سجاد (ع) کاری کردند که عاشورا بماند.

رئیسی با تاکید بر اینکه بهترین زمان و بهترین حالت انسان حالت عبد بوده و بهترین حالت انسان با کربلا پیوند زده شده است، افزود: حضرت محمد (ص) از زمان تولد امام‌حسین (ع) هر وقت به ایشان نگاه می‌کردند، گریه می‌کردند، گویا قضایایی در پیش است.

وی با بیان اینکه جریان کربلا بسیار برنامه ریزی شده بود، افزود: تصمیم یزیدیان این بود که ماجرای عاشورا در عاشورا تمام شود اما اراده الهی این بود که روز عاشورا تولد عاشورائیان باشد.

رئیس قوه قضائیه با یادآوری اینکه در دوران پهلوی درب مساجد و تکایا را می‌بستند و نمی‌خواستند روضه اباعبدالله برقرار شود، گفت: اشک برای امام حسین (ع) پیام داشت و امام حسین (ع) تنها مربوط به سال ۶۱ هجری نیست و به همه دوران‌ها تعلق دارد.

رئیسی با تاکید بر اینکه تا زمین زمین است و تا زمان زمان است عاشوراییان حیات جاودانه دارند، ادامه داد: وجود مقدس امام سجاد (ع) کاری کردند تا عاشورا بماند و به همین منظور مراسم اربعین اباعبدالله الحسین (ع) هر ساله برگزار می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عاشورا و کربلا نماد و نمود همه مظاهر انسانی است، افزود: امام سجاد (ع) با این اشک ریختن کربلا را با دل‌ها و قلب‌ها پیوند دادند.

رئیسی با اشاره به برگزاری مراسم همایش شیرخوارگان حسینی در جای جای کشور، افزود: برنامه شیرخوارگان حسینی، آموزنده برای دنیا و انسان ساز است.

رئیس قوه قضاییه همچنین در ادامه با حضور در جمع عزاداران حسینی در مسجد زینبیه اعظم زنجان گفت: اگر در زندگی دغدغه ما ارزش‌های الهی شود سرباز دین می‌شویم.

رئیسی با بیان اینکه مردم با وجود همه مشکلاتی که دارند وقتی مصائب حضرت زینب (س) را می‌بینند سختی‌های خود را فراموش می‌کنند، افزود: حضرت زینب با وجود همه مصائب و سختی‌ها که در حادثه عاشورا به وقوع پیوست، پیام قیام عاشورا را منتقل کردند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امروز فرمانده دین و نظام است، ادامه داد: امر دین بالاترین امر است و باید مطیع امر دین باشیم و دغدغه دین داشته باشیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار