امام جمعه بجنورد:

دیپلماسی ما باید انقلابی باشد نه التماسی

حجت‌الاسلام «ابوالقاسم یعقوبی» گفت: ایستادگی در مقابل دشمن هزینه دارد و ملت ایران این هزینه را پرداخته است؛ بنابراین دیپلماسی ما باید انقلابی باشد نه التماسی.
کد خبر: ۳۶۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ - 06September 2019

دیپلماسی ما باید انقلابی باشد نه التماسیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین «ابوالقاسم یعقوبی» امام جمعه بجنورد در خطبه های نمازجمعه این شهرستان اظهار داشت: سوگواری ایام محرم هر سال باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه کل یوم عاشورا یعنی دشمنان زمان خود را بشناسیم و در مقابل آنان ایستادگی کنیم، گفت: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت کربلا است و نمونه آن امروز است که مادران در مراسم شیرخوارگان حسینی حضور یافتند و فرزندان خود را بر روی دست گرفتند تا به دشمن نشان دهند اعتقاد و محبت به اهل بیت (ع) ریشه در جان و دل دارد.

یعقوبی بیان داشت: ایستادگی در مقابل دشمن هزینه دارد و ملت ایران این هزینه را پرداخته است بنابراین دیپلماسی ما باید انقلابی باشد نه التماسی و این از درس های عاشوراست که می گوید در برابر دشمن باید عزت داشته باشیم.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: استکبار از ابتدا با ذات انقلاب مشکل داشت و نمی تواند کنار بیاید چون خط انقلاب خط پاکی و طهارت است و خط استکبار خط فریبکاری و دورویی است.

وی امر به معروف و نهی از منکر را جان مایه همه ارزش ها دانست و گفت: همه ما به عنوان مسلمان در برابر ناهنجاری های موجود در جامعه از جمله بدحجابی، فساد و حیوان پرستی مسئول هستیم و باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

یعقوبی 17 شهریور را جمعه خونین در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: مردم در میدان ژاله تهران جمع شدند تا به سیاست ظالمانه شاه اعتراض کنند اما نیروهای نظامی ارتش شاهنشاهی، اعتراض کنندگان اعم از زن و مرد را به رگبار بستند و واقعه خونینی در تاریخ انقلاب ما ثبت کردند که هیچگاه از ذهن ملت ما پاک نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار