برنامه‌های شبکه مستند به‌مناسبت ایام محرم

گروه تامین شبکه مستند به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی ویژه برنامه‌های «میقات»، «دربند»، «سقا» و «عارف البکاء» را پخش خواهد کرد.
کد خبر: ۳۶۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ - 08September 2019

برنامه‌های شبکه مستند به مناسبت ایام محرمبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «میقات» به کارگردانی مشترک صادق قاسمی و امیر مرادی مستندی است که به برگزاری باشکوه آیین عزاداری حسینیه اعظم زنجان پرداخته است.

مراسم دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان که جزو اولین آثار ثبت شده در کشور است را می‌توان پس از منا، بزرگ‌ترین قربانگاه جهان اسلام دانست، این مراسم دی‌ماه سال ۸۷ با شماره ۱۰ در فهرست آثار ناملموس کشور ثبت شده و پس از آن نیز در شهریورماه سال ۹۱ دسته عزاداری زینبیه اعظم با شماره ۷۲۲ ثبت ملی شد.

«میقات» شنبه ۱۶ شهریور ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود.

عزاداری در قفقاز

مستند «دربند» کاری از خانه مستند است که امشب ساعت ۲۱:۳۰ از این شبکه روانه آنتن می‌شود، شهر «دربند» قدیمی‌ترین شهر روسیه و پایتخت جمهوری داغستان است و از مهم‌ترین شهر‌های شیعه نشین منطقه به شمار می‌رود.

مستند «دربند» به برگزاری مراسم محرم در شهر دربند قفقاز و روایت آن از زبان ریش سفیدان و شبیه خوان‌ها پرداخته است.

روایتی از شیوه عزاداری در حسینیه همدانی‌های مقیم مرکز

«سقا» به کارگردانی محمد کوکبیان و تهیه کنندگی حمید عبدالله زاده روایتی از شیوه عزاداری در حسینیه همدانی‌های مقیم مرکز است. این مستند یکشنبه ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.

تعزیه در تفرش

از دیگر ویژه برنامه‌های گروه تامین شبکه مستند می‌توان به مستند جدید «عارف البکاء» به تهیه کنندگی و کارگردانی مهدی نادری اشاره کرد، روایتی تماشایی از تعزیه در تفرش؛ این مستند دوشنبه ۱۸ شهریور همزمان با تاسوعای حسینی ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود.

انتهای پیام/102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار