شرکت بیش از 100 هزار زائر ایرانی در مراسم عاشورا

سرکنسول ایران در کربلای معلی از ورود بیش از 100 هزار زائر ایرانی به شهر کربلا برای شرکت در مراسم عاشورا خبر داد.
کد خبر: ۳۶۱۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ - 08September 2019

شرکت بیش از 100 هزار زائر ایرانی در مراسم عاشوراءبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «میر مسعود حسینیان» سرکنسول ایران در شهر کربلا در آستانه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) گفت که «بیش از 100 هزار زائر ایرانی در مراسم عاشورا شرکت می‌کنند».

حسینیان تاکید کرد که «امسال بیش از 100 هزار زائر ایرانی به منظور گرامیداشت سالروز شهادت امام حسین (ع) در روز عاشورا، وارد کربلای معلی شده‌اند».

به گزارش پایگاه خبری المسله، سرکنسول ایران در کربلای مقدس افزود: «تعداد زائران ایرانی در سال جاری بیش از سال‌های گذشته است».

وی گفت که «با دولت محلی کربلای مقدس نشستی در خصوص مقدمات و تدارکات ویژه مراسم عاشورا و اربعین برای زائران ایرانی برگزار شده است».

«نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق دیروز (شنبه) ضمن سفر به کربلا در یک نشست خبری گفت که «هدف از سفر ما به کربلاء و دیدار با فرماندهان امنیتی این است که به صورت مستقیم و از نزدیک در جریان طرح‌های امنیتی ویژه ایام عاشورای حسینی (ع) قرار بگیریم».

وی گفت که «نیروهای الحشد نقشی مهم در تامین امنیت سفر میلیونی به استان کربلای معلی به مناسب ایام محرم و عاشورای حسینی  ایفا کرده‌اند»

کربلای معلی از اول محرم پذیرای زائران داخلی و خارجی است که قصد زیارت حرم امام حسین علیه‌السلام و شرکت در مراسم سوگواری عاشورای حسینی را دارند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار