مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

دفاع مقدس فرهنگ کربلا را تداعی کرد

سردار محمد علیپور گفت: عـاشورا در طول قرن‌ها پس از واقعه کربلا همواره نماد آزاداندیشی و روشن‌فکری اسلامی بوده و هست و پس از قرن‌ها، واقعه هشت سال دفاع مقدس ملت ایران توانست دیگر بار فرهنگ ناب سرزمین کربلا را برای نسل‌های بعد تداعی و منتشر کند.
کد خبر: ۳۶۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱ - 09September 2019

واقعه 8 سال دفاع مقدس فرهنگ ناب سرزمین کربلا را برای نسل انسان تداعی و منتشر کرد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با ارسال پیامی تاسوعا و عاشورای حسینی را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، عموم ملت ایران تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ و عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

تاسوعا و عاشورا، یادآور بزرگترین حماسه در تاریخ بشری است. حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان‌های پاک‌دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند.

عاشورا نمایش پرشکوه عشق است و عشق همیشه در ذهن‌ها و یادها ماندگار است. عشق به پروردگار، عشق به کرامات انسانی، عشق به آزادگی و عشق به معنویت پایدار انسانی تنها ردپایی از تاریخ ماندگار صحنه عاشوراست.

عاشورا در طول قرن‌ها پس از واقعه کربلا همواره نماد آزاداندیشی و روشن‌فکری اسلامی بوده و هست و پس از قرن‌ها، واقعه هشت سال دفاع مقدس ملت ایران توانست دیگر بار فرهنگ ناب سرزمین کربلا را برای نسل‌های بعدی تداعی و منتشر کند. آری فرهنگ ناب و غنی کربلا بود که در کالبد جوانان این مملکت دمید و تاریخ پرافتخار دیگری را رقم زد.

ایـنجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، ایام شهادت سالار آزادگان جهان و سـید و سرور شهیدان اسلام، امام حـسین(ع) را که یادآور رشـادت‌ها و مظلومیت‌های خاندان پاک رسالت است، به تمامی مسلمانان و عاشقان اهل بیت (ع) به ویژه همرزمان و همکاران عزیزم، خادمان حوزه دفاع مقدس تسلیت عرض می‌نمایم و امیدوارم که همگی در سایه بیرق سبز حسین(ع) توفیق داشته باشیم که انتقال دهنده راه کربلا باشیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد علیپور

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها