تأکید بر الگوبرداری از حضرت زینب (س) در کلام شهدای لرستان

شهدای هشت سال دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌های خود به الگو قرار دادن قهرمانان دشت کربلا به ویژه امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) تأکید فراوان کردند.
کد خبر: ۳۶۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ - 10September 2019

تأکید به الگو پذیری از حضرت زینب(س) در کلام شهدای لرستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شاگردان مکتب ناب عاشورا بودند که با الگو قراردادن امام حسین(ع) و اصحاب و یاران آن حضرت، در مقابل یزیدیان زمان قد علم کردند و برای دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی جان شیرین‌شان را در طبق اخلاص گذاشتند و در وصیتنامه‌های خود به الگو قراردادن قهرمانان دشت کربلا به ویژه امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) تأکید فراوان کردند.

در همین راستا برخی از وصیت‌نامه‌های شهدای لرستان را ورق زدیم و نکاتی را که مربوط به الگو قراردادن حضرت زینب(س) بود، گلچین کرده و در ذیل آوردیم:

شهید محمد رضا با اختیار

و مادرمᴉ به تو توصیه می‌کنم که در دنیا همچنان حضرت فاطمه(س) زندگی کن و خواهرانمᴉ همچنان زینب‌وار زندگی کنید و حجابتان را رعایت کنید.

شهید احمد بهاروند مطلق

خواهرانمᴉ در مرگ من زینب وار باشید. به هیچ عنوان برای من پیراهن سیاه نپوشید. برادرانی که دوست دارند برای من سیاه بپوشند بهتر آن است که به جبهه بیایند و لباس رزم بپوشند.

شهید حسنعلی پیش داد

مادر جانᴉ مبادا در مرگ منگریه کنی و کاری انجام دهید که دشمنان اسلام شاد شوند. باید با صبر و استقامت خود به دشمنان دنیا بفهمانید که ما پیرو امام حسین(ع) .و حضرت زینب(س) هستیم.

شهید علی رضا ترک

پیام من به خانواده شهدا این است که مثل حضرت زینب(س) باشند که برادر خود حسین(ع) را از دست داد. شما هم اینطور باشید و پر توان باشید که خدا شما را دوست دارد.

شهید صفر علی چراغی

سلام بر تو ای مادر و پدرᴉ امیدوارم که ناراحت نباشید و مرا از اینکه زحمت کشیده اید و بزرگ کرده اید ببخشید اگر از من بدی دیده اید مرا به بزرگی خوتان حلال کنید و برادرهای من را حسین گونه و خواهر هایم را زینب گونه بزرگ کنید.

شهید عبدالحسین خیری حسن گاویار

به خواهرانم توصیه  می کنم که نماز را بخوانید و مثل حضرت زینب(س) با حجاب باشید و همچنین به مادرم سفارش می کنم که برای قربانی شدن من ناراحت نباشید و هیچ وقت برایم گریه نکنید و لباس سیاه برایم نپوشید و اگر هم گریه کردی و لباس سیاه پوشیدید به یاد زینب(س) در صحرای کربلا بیفتد و برای آنها گریه کنید.

شهید محمد دادخواه

سلام بر خواهران رهرو زینب(س)، امیدوارم که همچنان پیرو حضرت زینب(س) باشید و در راه اسلام و رهبر قدم بردارید و نگذارید که رهبر تنها بماند.

شهید علیرضا دلی خون

شما ای خواهرانمᴉ همچون زینب(س) صبور و مقاوم باشید. به جای گریه و زاری، خوهران برادر از دست داده و مادران شهدا را دلداری دهید تا خداوند اجرش را به شما عطا کند. خواهران همچو زینب که زیر گلوی حسینش را بوسید و روانه میدان کرد، شما هم با حجاب خود نشان دهید که خواهر حسین(ع) هستید و با حجاب خود و با تلاوت قرآن روح مرا شاد کنید.

شهید محمد تقی علیزاده

به خواهرانم بگویید که همچون زینب(س) در راه مبارزه با یزیدیان زمان گام بردارند و در افشای چهره کثیف‌شان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

شهید نعمت الله فلاح نژاد

ای مادرمᴉ مبادا از رفتن فرزندانتان به جبهه جلوگیری کنید که فردا در محضر خدا نمی‌توانید جواب زینب(س) را بدهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار