ادای احترام به مقام شامخ شهید آیت‌الله مدنی در همدان

همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله مدنی جمعی از مدیران کل استان همدان، علما و اساتید حوزه علمیه با حضور در بیت دومین شهید محراب در شهر همدان به مقام شامخ وی ادای احترام کردند.
کد خبر: ۳۶۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ - 11September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، امروز همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله مدنی جمعی از مدیران کل استان همدان، علما و اساتید حوزه علمیه با حضور در بیت دومین شهید محراب در شهر همدان به مقام شامخ وی ادای احترام کردند.

در این مراسم که با حضور امام جمعه همدان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، حاضران با اهدای گل به مقام شامخ این شهید بزرگوار ادای احترام کردند و پس از این مراسم برنامه‌ای با حضور مردم و جمعی از مسئولان استان برگزار و پیرامون شخصیت آیت‌الله مدنی مطالبی عنوان شد.

شهید «سید اسدالله مدنی» شخصیتی که از وی به عنوان نماد معنویت و اخلاص یاد می شود در تبعید به همدان به مقتدای مردم این شهر در به پیروزی رساندن انقلاب تبدیل شد که همواره در یاد مردم می ماند.

آیت‌الله مدنی در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی در دهخوارقان (آذر شهر) دیده به جهان گشود و پس از آن که دوران کودکی را با رنج و زحمت و سختی به پایان رساند به قصد کسب علم و کمال به شهر قم عزیمت کرد و به تحصیل علوم دینی مشغول شد.

وی در حوزه علمیه قم پس از گذراندن مراحل مقدماتی از محضر اساتید بزرگ فقه و اصول و فلسفه بهره‌مند شد و مدتی پای درس مرحوم آیت‌الله حجت‌کوه‌کمری (ره) و آیت‌الله سیدمحمدتقی خوانساری (ره) حاضر شد و مدت ۴ سال نیز در محضر امام خمینی (ره) حضور یافت و از دروس فلسفه و عرفان و اخلاق ایشان بهره برد.

سید اسدالله مدنی پس از مدتی به نجف‌اشرف هجرت کرد و در حوزه علمیه نجف در کنار تکمیل تحصیلات عالی خویش، تدریس در سطوح مختلف را شروع کرد و در زمان کمی جزو اساتید معروف حوزه علمیه نجف‌ اشرف شد.

آیت‌الله مدنی مبارز سیاسی و اجتماعی خود را از دوران تحصیل در شهر قم آغاز کرد و در اولین فعالیت‌های خود به ستیز با بهائیت به‌عنوان ابزار تفرقه و انحراف در منطقه آذرشهر پرداخت.

وی که همواره در صف مقدم مبارزه بود قبل از انقلاب در برابر رژیم ستم‌شاهی و پس از پیروزی در مقابل مزدوران و جاسوسان آمریکا چون سدی محکم ایستاد و از حریم اسلام و قرآن حمایت می‌کرد.

پس از چندی امام خمینی (ره) طی حکمی، آیت‌الله مدنی را به نمایندگی خود و امامت جمعه شهر تبریز منصوب و وی آخرین نماز جمعه خویش را در ۲۰ شهریور سال ۶۰ برپا کرد و در نافله خود به دیدار یار شتافت.

مدنی هر جا که قدم می‌گذاشت آثاری از قبیل مدرسه، مسجد، درمانگاه و صندوق قرض‌الحسنه را از خود به یادگار می‌گذاشت و چون خود را وقف جامعه کرده بود از هیچ خدمتی دریغ نداشت.

وی، خرم‌آباد، تبریز و حتی در اماکن تبعیدش (همدان، نورآباد ممسنی، گنبد کاووس، بندرکنگان و مهاباد) و محل‌هایی که به طور موقت مانند اطراف قزوین رفته بودند آثاری از خود باقی گذاشته که بخش کوچکی از این خدمات شامل ساخت مهدیه همدان، تأسیس صندوق قرض‌الحسنه همدان (که شاید بتوان گفت اولین صندوق وام بدون بهره بود که در ایران تأسیس شد)، تأسیس درمانگاه مهدیه همدان، تاسیس دارالایتام مهدیه همدان، ساختن مسجد، حسینیه و حمام در دره مرادبیک همدان، تأسیس مدرسه و کتابخانه و صندوق قرض‌الحسنه در دوره مرادبیک همدان، تأسیس صندوق قرض‌الحسنه قصر شیرین، مدیریت بر حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد لرستان، ساخت بیش از ۱۸ واحد مسکن در یکی از روستاهای بوئین‌ زهرا با هزینه اهالی همدان و جمع ‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی برای زلزه‌ زدگان بوئین‌ زهرا است.

آرامگاه این مبارز بزرگ و دومین شهید محراب هم‌اینک در جوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها