واکنش آمریکا به جاسوسی رژیم صهیونیستی از کاخ سفید

یک مقام ارشد آمریکایی گزارش‌های منتشر شده مبنی برجاسوسی اسرائیل از کاخ سفید را رد کرده است.
کد خبر: ۳۶۱۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ - 13September 2019

واکنش آمریکا به جاسوسی رژیم صهیونیستی از کاخ سفیدبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، نوگا تارنوپولسکی خبرنگار لس آنجلس تایمز به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه اسرائیل طی دو سال گذشته اقدام به کارگذاشتن دستگاه‌های شنود در نزدیکی کاخ سفید و در اماکن بسیار حساس در مناطق مختلف واشنگتن کرده را رد کرد.

پایگاه خبری پولتیکو روز پنجشنبه به نقل از سه مقام سابق آمریکا نوشت که بر خلاف موارد جاسوسی دیگر که طی آن وسایل و ابزار جاسوسی در خاک آمریکا کشف شده است، دولت آمریکا، دولت نتانیاهو را توبیخ نکرده و این مسئله تاثیری بر رفتار اسرائیل نگذاشته است.

به گفته یکی از این مسئولان سابق آمریکایی، دستگاه‌های شنود بسیار کوچک که به آن«StingRays» گفته می‌شود، آن طور که به نظر می‌رسد برای نظارت بر شخص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و معاونان و مشاوران نزدیک به وی کار گذاشته شده است.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر پولتیکو را تکذیب کرده اما انتشار خبر جاسوسی اسرائیل از آمریکا بار دیگر افکار عمومی را به سوی جاناتان پولارد سوق داد که در سال 1986 به جرم جاسوسی از ایالات متحده بازداشت شد.

پولارد کارمند بخش اطلاعات نیروی دریایی آمریکا بود و اسرار نظامی شوروی، پاکستان، سوریه، و لیبی که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا گردآوری کرده بودند را توسط یک نظامی اسرائیلی به دولت اسرائیل در ازای دریافت پول و هدایای گرانبها فاش کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها