واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به اخراج جان بولتون از کاخ سفید؛

قوی‌ترین مهره آمریکا در برابر مقاومت ملت ایران شکست خورد

امام جمعه مشهد مقدس در واکنش به اخراج جان بولتون از کاخ سفید گفت: جریان مقاومت در همه امت اسلامی یکپارچه و منسجم شده و قوی ترین مهره آمریکا در برابر مقاومت ملت ایران شکست خورد.
کد خبر: ۳۶۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ - 13September 2019

واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به اخراج جان بولتون از کاخ سفید؛ قوی‌ترین مهره آمریکا در برابر مقاومت ملت ایران شکست خوردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت الله «سیداحمد علم‌الهدی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در برابر توصیه و سفارشی که در تمامی خطبه‌های نماز جمعه به تقوا است بنا شد مصادیق تقوا مورد بحث قرار گیرد؛ مصداق تقوا در زندگی ما زمانی ظاهر می‌شود که خداوند متعال غضبش بر زندگی ما حاکم نباشد؛ در مقام اجتناب از غضب خدا عرصه غضب خدا در دعای امام سجاد(ع) مشخص است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: اگر عمر انسان تبدیل به چراگاه شیطان شود به فرموده امام سجاد(ع) بهتر است این عمر وجود نداشته باشد؛ از این بیان وجود مقدس امام چهارم در دعای صحیفه سجادیه و دعای شریف مکارم الاخلاق به دست می‌آید عرصه غضب پروردگار زمانی است که عمرش چراگاه شیطان شود.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اینجاست که انسان مشمول غضب پروردگار است و خشم خدا بر انسان مستحکم می‌شود و خدا نیاورد روزی را که غضب پروردگار بر ما مستحکم شود و در زندگی و هستی ما ریشه بدواند؛ آن چنان که این غضب و خشم قابل برطرف شدن از زندگی ما نباشد و این زمانی است که عمر ما مرتع شیطان شود و از همه چیز زندگی ما شیطان بهره‌برداری کند.

وی تصریح کرد: گاه از مقام و قدرت و نفوذ سیاسی و اجتماعی ما شیطان بهره می‌برد و از لذائذ و شهوات ما نیز شیطان استفاده می‌کند و بر ما مسلط شده و ما را ابزاری برای گول زدن در راستای توسعه زذائل شیطانی می‌کند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: زمانی که عمر ما مرتع شیطان شد زمانی است که ما ابزار برای اجرای شیطنت شیطان نسبت به سایر موارد می‌شویم. شیطان ما را ابزار می‌کند تا منکرات شرعی و مفاسد اقتصادی را از طریق ما گسترش دهد و زندگی و آرامش و امنیت و دین مردم را از این طریق به هم می‌زند.

علم‌الهدی گفت: امام سجاد(ع) می‌فرمایند وقتی عمر چراگاه شیطان شد باید یقین بدانیم غضب خدا بر ما مستولی شده و خشم خدا در عرصه وجودی زندگانی استحکام پیدا کرده است. در زندگی ما دو چیز است که سبب خشم خداوند می‌شوند و ما سوژه غضب حق می‌شویم؛ یکی بی اعتنایی به خداست.

وی افزود: اگر بنا شد در زندگانی من و شما خدا جایی نداشته باشد و خدا موقعیتی نداشته باشد و مورد بی اعتنایی قرار گرفت اینجا غضب خدا بر ما مستولی می‌شود؛ بی اعتنایی به خدا گاه به وسیله کفر ظاهر می‌شود یعنی انسان خدا را کنار بزند و در بوته اندیشه و عقاید و احساس نیز خدا نباشد و منکر خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: منکر خدا بودن لازمه‌اش ملحد یا کمونیست بودن نیست زیرا گاهی خدا را باور نمی‌کنم؛ مسلمان و مسلمان زاده نیز ممکن است باشید اما خداباور که نباشید این همان منکر بودن و بی اعتنایی به خداست؛ قسم دوم بی اعتنایی به خدا، بی اعتنایی به احکام و فرامین خداست یعنی اوامر خدا را اجرا نکنی که غالبا ما گرفتار نوع دوم هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تقسیم انسان‌های گنهکار به دو قسم تصریح کرد: عده‌ای به فرامین الهی توجهی ندارند و دلیلش این است که قبح گناه از چشم آنها ریخته است؛ بی حجابی گناه است و تظاهر و تجاهر به گناه نیز است؛ گاهی گناه در گوشه خفا صورت می‌گیرد اما گناهی را همه مردم می‌بینند و تظاهر به گناه نیز است و قبح گناه را برمی‌دارد.

علم‌الهدی گفت: چشم چرانی به زن نامحرم گناه است اما گناهکار باکی از این گناه ندارد؛ لاابالی‌گری به اموال مردم گناه است اما گنهکار آن قدر کم فروشی کرده و کلاه سر مردم گذاشته که این کار از نظرش گناه نیست.

وی خاطرنشان کرد: براساس آیات و روایات گناهی وجود دارد که خداوند از آن گذر نمی‌کند و آن «گناه کوچک» است یعنی آن قدر در نزد بنده خدا کوچک است که می‌‌گوید همین یک گناه را دارم؛ خداوند ممکن است گناهان کبیره را ببخشد اما به همین یک گناه انسان را نمی‌بخشد. خداوند بر گنهکاری غضب می‌کند که گناه کرده و این گناه نیز در نزدش کوچک است.

امام جمعه مشهدمقدس با اشاره به استکبار بنده در برابر کار خوبی که کرده اظهار داشت: خداوند بر انسانهایی که عبادت کرده و انفاق نیز دارند غضب می‌کند؛ خداوند هم بر گنهکار و هم بر انسانی که استکبار در عمل دارد غضب می‌کند.

علم‌الهدی در ادامه با اشاره به ایام اسارت اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: اسارت اهل بیت سیدالشهدا(ع)، فصل دوم انقلاب کربلا است؛ اسارت یک «جریان انفعالی» نبود که دشمن انواع مظالم را وارد و اهل بیت(ع) صرفا تحمل کنند بلکه برای اسارت، از روز نخست برنامه‌ریزی صورت گرفته بود.

وی ادامه داد: در دوران اسارت ورق برگشت؛ عمرسعد نیز در این شرایط مستاصل شده بود؛ حضرت زینب(س) در این دوره و برهه، میدان‌دار است؛ اگر برنامه نبود مگر امکان داشت که بچه معمولی و عادی فضا را دگرگون کند و حتی دشمن نیز منقلب شود. اهل بیت(ع) دارای رسالت بودند؛ دشمن نیز برای این اسارت برنامه داشت؛ زمانی که سیدالشهدا(ع) به شهادت رسیدند عمر سعد همه فرماندهان را جمع کرد و گفت اینها اسیر جنگی نیستند و زن و فرزند پیامبر هستند.

امام جمعه مشهدمقدس عنوان کرد: عمرسعد گفت ما برای اسرا برنامه و نقشه داریم و آن هم این است که اینها را شهر به شهر بگردانیم و به دیگران نشان بدهیم و اینها را به نحوی به ذلت بکشانیم که تبار خود را فراموش کنند؛ نباید به اهل بیت(ع) غذا و آب دهیم تا گرسنه و تشنه شوند و التماس کنند و روی مرکب‌ها اینها را بگردانیم تا صلابت پیامبر از چشم مردم بیفتد.

علم‌الهدی تاکید کرد: عمرسعد می‌خواست فقط یک قدرت در چشم مردم باشد و آن بنی امیه باشد؛ آن که در این جریان شکست خورد دشمن بود و برنامه اهل بیت(ع) پیش رفت به نحوی که یکی فرماندهان یزید در حضور وی به یزید گفت این 84 زن و بچه اسیر روحیه را از من گرفتند؛ به آنها غذا و آب ندادیم اما هیچکدام التماس نکردند؛ عصبانی می‌شدیم و اینها را کتک می‌زدیم اما بازهم التماس نمی‌کردند و اینها روحیه ما را گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اهل بیت(ع) دشمن را در برنامه شکست دادند و رمز پیروزی اهل بیت(ع)، دو چیز بود؛ اول نترسیدن بود؛ اینها از قدرت و سلطه یزید هراسی نداشتند؛ بازوان حضرت زینب(س) را با طناب بسته بودند اما ایشان به یزید فرمودند تو هیچ و پوچ هستی. رمز دیگر، مقاومت بود؛ اینها می‌دانستند مسئولیت و رسالت دارند و این مقاومت را زینب کبری مدیریت می‌کرد.

علم‌الهدی بیان کرد: امروز ما گرفتار این مسئله هستیم؛ چقدر برای امام حسین(ع) و عزیزان ایشان اشک ریختیم؟ نظام و سیاست ما دنبال این زن و بچه اسیر باشند و در این موقعیت سیاسی امروز از اینها درس بگیرند؛ مسئولان و مردم حسینی ما نباید قدرت دشمن چشمشان را پر کند؛ دشمن تا اینجای قضیه شکست خورده است.

وی تصریح کرد: دلیل شکست دشمن این است که این همه تحریم و مبارزه کرد اما جریان مقاومت امسال در دهه عاشورا یکپارچه‌تر شد و حزب الله و انصارالله و حشدالشعبی پشت یکدیگر پشت سر رهبری و مقام ولایت ولی امر مسلمین ایستادند؛ سید مقاومت اعلام کرد امام مقاومت، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است و پایگاه مقاومت ایران است و جریان مقاومت در همه امت اسلامی یکپارچه و منسجم شد و از آن سو جان بولتون آمریکایی که همه شیطنت‌ها زیر سر وی بود و اعلام جشن پیروزی 2019 در تهران را کرده بود، دمش از کاخ سفید گرفته شد و بیرون انداخته شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: دشمن حیرت زده و متحیر است؛ مهره‌ای که به خیال خودش قوی‌ترین مهره علیه ایران بوده را به عنوان یک عنصر ورشکسته بیرونش کردند و از این سو سید مقاومت اعلام کرد رهبری ایران، امام مقاومت است. این ثمره و نتیجه 40 سال ایستادگی و قدرت در چشم شما کوچک آمدن است و این فکر نهادینه شده که به فرموده امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. عزت انقلابی و اسلامی ثمره این ایستادگی 40 ساله است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها