مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس یزد خبر داد؛

کلنگ‌زنی اِلمان «تن و تاک» در هفته دفاع مقدس

سرتیپ دوم پاسدار «رضا هدایتی» از کلنگ‌زنی المان «تن و تانک» در مرکز فرهنگی دفاع مقدس یزد همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ - 17September 2019

سرتیپ دوم پاسدار «رضا هدایتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد از اجرایی شدن المان «تن و تانک» مربوط به کوچکترین شهید دفاع مقدس «محمدحسین ذوالفقاری» خبر داد و اظهار داشت: این المان با طراحی هنرمند بومی استان یزد «علی روحنده» با حمایت شهرداری و شورای اسلامی در هفته دفاع مقدس کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: اجرای المان «تن و تانک» مربوط به این شهید نوجوان در فاز اول محوطه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یزد کلنگ زنی خواهد شد.

هدایتی با اشاره به دیدار با خانواده این شهید ادامه داد: دیدار با خانواده این شهید به منظور توضیح ساخت این المان و دلجویی از آنان انجام شد.

محمدحسين ذوالفقاري در 10 فروردين 1348 در خانواده‌ای متدين و مذهبی در شهرستان ميبد، متولد شد. وی ‌از همان دوران كودكی به قرآن علاقه‌ای وافر داشت، به طوری كه گاها وقتی پدرش به تلاوت قرآن می‌پرداخت، بازی كودكانه‌اش را رها می‌كرد و به آيات قرآن گوش فرا می‌داد.

وی در دوران مدرسه نيز بسيار فعال و كوشا بود و در كنار درسش به كار می ‌پرداخت و با توجه به حضور برادر بزرگش در جبهه، از همان زمان با آرمان‌های امام خمينی (ره) آشنا شد و با همه شيفتگی‌اش، تلاشش را برای حضور حتی كوچک در جبهه آغاز كرد.

محمدحسین 12 ساله سرانجام در 25 دی 1360 در تيپ 17 علی ‌بن ابيطالب(ع) با اصابت چندين تركش خمپاره جان به جان آفرين تسليم كرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار