حسن‌بیگی:

آمریکا در تهدید و تحریم ایران تنها مانده است/ بدعهدان لایق مذاکره نیستند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه قدرت دفاعی ایران به نحو احسن از ملت دفاع می‌کند، گفت: عربستان سعودی و رژیم غاصب صهیونیستی دو متجاوز به حریم کشورهای اسلامی امروز منزوی شده و آنقدر ضعیف شده‌اند که قدرت دفاع از خودشان را هم ندارند.
کد خبر: ۳۶۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ - 17September 2019

آمریکا در تهدید و تحریم ایران تنها مانده است/ بدعهدان لایق مذاکره نیستندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، ابوالفضل حسن‌بیگی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در مورد عدم مذاکره هیچ‌یک از مسؤولان جمهوری اسلامی با آمریکایی‌ها چه در نیویورک و چه در جاهای دیگر، اظهار داشت: این استراتژی دائمی و همیشگی جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی است. از آنجایی که آمریکایی‌ها قبل از انقلاب در اموال ملت ایران، تمامیت ارضی، امنیت ملی و منافع ملی ایران تجاوز کرده‌ است همواره مقابله با آمریکا برای ملت ایران یک استراتژی ثابت بوده است.

وی افزود: ما در طول 40 سال گذشته فقط یک بار مذاکره داشتیم آن هم در مورد برجام بود. مذاکره ما نه با آمریکا بلکه با 1+5 بود یعنی آمریکا در کنار پنج کشور دیگر حضور داشت، در این راستا معاهده‌ای به نام برجام را داشتیم که با روی کار آمدن ترامپ موضع آمریکا تغییر کرد و این تغییر موضع نگرانی‌هایی را در منطقه و همینطور برای ملت ایران به وجود آورد. ما در این راستا، هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت. همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند که بین مظلوم و ظالم هیچ وقت مذاکره نخواهد شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: الان هم با توجه به اقدام صریحی که ترامپ نسبت به خروج از برجام انجام داد برای تک تک ملت ایران و آن اشخاص محدودی که استباط داشتند می‌شود با مذاکره با آمریکا کار کرد، عینی شد که آمریکا بدعهد و پیمان‌شکن است.

حسن‌بیگی با بیان اینکه ترامپ به تنهایی جمهوری اسلامی را تحریم می‌کند، تصریح کرد: در گذشته ما زیر فصل هشت و جزو تحریم سازمان ملل، تحریم‌های سنگین شورای امنیت و هجمه بین‌المللی به جمهوری اسلامی بودیم که بعد از برجام این هجمه از جمهوری اسلامی برداشته شد و امروز آمریکا به تنهایی ایران را تهدید و تحریم می‌کند که این تحریم هم نامشروع و نامقبول است.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی تحت هیچ شرایطی با فشارهای بیگانگان و آمریکا، تسلیم نخواهد شد، بیان کرد: با توجه به قدرت دفاعی جمهوری اسلامی، آمریکایی‌ها هم هیچ حرکت نظامی علیه جمهوری اسلامی، جان، مال و ناموس ملت ایران نمی‌توانند داشته باشند. امروز قدرت موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که به نحو احسن می‌توانند از سرزمین، ناموس، خاک، جان، مال و ملت ایران حفاظت کنند و جای هیچ نگرانی نیست و آمریکایی‌ها هم این موضوع را می‌دانند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مشاوران ارشد ترامپ هم مدام به وی تذکر می‌دهند که اقدامات نابخردانه و غیرمعمول ترامپ باعث شده که آمریکا در سطح بین‌المللی منزوی شده و روز به روز بیشتر افول کند و جمهوری اسلامی همواره در سطح بین‌المللی صاحب اقتدار می‌شود همانگونه که امروز در خاورمیانه و غرب آسیا شاهد هستیم که مقاومت حرف اول را می‌زند.

حسن‌بیگی گفت: عربستان سعودی و رژیم غاصب صهیونیستی دو متجاوز به حریم کشورهای اسلامی امروز منزوی شده و آنقدر ضعیف شده‌اند که قدرت دفاع از خودشان را هم ندارند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری نیز تصریح کرد: نظر همیشگی و ثابت حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است که ما هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکایی‌های متجاوز نداریم و در سفری هم که نخست‌وزیر ژاپن به ایران داشت حضرت آقا به او گفتند که من با ایشان (ترامپ) مذاکره ندارم و ایشان را لایق مذاکره نمی‌دانم و این موضع همیشگی جمهوری اسلامی است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران در مقابله با خروج آمریکا از برجام، گفت: فقط در مورد برجام مذاکره با آمریکا به آن صورت که اشاره شد، صورت گرفت و اکنون هم اگر آمریکایی‌ها به برجام برگردند همان مسیر سابق صرفاً در خصوص مسائل هسته‌ای و برجام ادامه پیدا می‌کند.

حسن‌بیگی گفت: آمریکایی‌ها با شانتاژ و جنگ و عملیات روانی تلاش دارند که به دنیا ثابت کنند ما اهل مذاکره هستیم و ایران اهل مذاکره نیست، حنای شانتاژ آمریکایی‌ها دیگر رنگی ندارد و قابل قبول در بین کشورهای اسلامی نیست از طرفی هم جمهوری اسلامی ایران، کشور 40 سال قبل نیست بلکه قدرتمند‌تر شده و اکنون جمهوری اسلامی در قامت یک ابرقدرت در مقابل آمریکایی‌ها و زیاده‌خواهی آنها صف‌آرایی می‌کند و از منافع ملی کشور خود دفاع می‌کند و آمریکایی‌ها هم همانند سرنگون شدن پهپاد آنها قادر به پاسخگویی در برابر ایران نیستند.

وی در پایان اضافه کرد: مقاومت امروز حرف اول را در منطقه می‌زند، آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی قدرت سابق را ندارند و کسانی هم که دل به کدخدایی آمریکا بسته‌اند بدانند که نه ملت ایران، نه رهبری و نه نیاز است که فریب دیوانه‌ای همچون ترامپ را بخوریم و خدای ناکرده اقدامی انجام دهیم که به جایگاه ایران در سطح بین‌المللی خدشه‌ و آسیبی‌ وارد شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار