معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

راه اندازی کاروان‌های راهیان‌نور از نیازهای اساسی کشور است

«علی زینی‌وند» گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا کردن نسل‌های مختلف با ارزش‌های جنگ هشت ساله تحمیلی راه اندازی کاروان‌های راهیان نور از نیازهای اساسی کشور است.
کد خبر: ۳۶۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ - 18September 2019

راه اندازی کاروان‌های راهیان‌نور از نیازهای اساسی کشور استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «علی زینی‌وند» معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مشترک هماهنگی اجرای برنامه‌های گرامی داشت هفته دفاع مقدس، اعزام کاروان راهیان نور جنوب شرق، برپائی همایش پیشکسوتان و تدفین شهدای گمنام در استان با گرامی‌داشت یاد شهیدان اسلام، انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اظهار داشت: انتخاب سیستان و بلوچستان به عنوان محور تشکیل ستاد اعزام کاروان راهیان‌نور جنوب شرق کشور فرصتی ارزشمند برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: ظرافت‌ها و برجستگی‌های جنگ هشت ساله و تلاش‌های برای پایداری انقلاب اسلامی، حضور جانانه جوانان و نیروهای ارزشی انقلاب در صحنه‌های دفاع از حریم اسلام و تقدیم شهدای مدافع حرم باید به نوعی برای مردم بازگو شود و همگان به ارزش‌های آن پی ببرند لذا تنها توجه به ظرفیت‌های دوران دفاع مقدس نمی‌تواند اهداف متعالی اسلام و انقلاب را برای اقشار جامعه تبئین کند.

زینی وند ادامه داد: بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی و جدا کردن راه گرورهک‌های تروریستی و تکفیری از توده‌های جامعه بزرگ سیستان و بلوچستان باید در رسانه‌ها و معرفی کردن ظرفیت‌های استان با نگاه ژرف می‌تواند در جهت مقابله با تهدیدات دشمنان تاثیرگذار باشد که در این مبحث تشکیل اتاق‌های فکر به موفقیت بیشتر دستگاه‌ها کمک میکند.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از جبهه‌های ارزشی کشور برای حراست از مرزها و صیانت از ارزش‌ها می‌باشد اظهار داشت: با کمبود اعتبارات دولتی نمی‌توان برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمنان مقابله کرد، لذا برای اجرای برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها و با اولویت بندی طرح‌ها باید برنامه‌ریزی و تدبیر کنیم.

زینی وند گفت: در حوزه ایجاد و ساخت المان‌ها و یادمان‌های شهدا در سیستان و بلوچستان از یکجانبه‌گرائی‌ها اجتناب شود و طوری طرح‌ها تدوین و عملیاتی کردند که تنوع و جذابیت‌های استان را داشته باشند.

سرتیپ دوم پاسدار«غلام نبی کوهکن» مدیر کل اداره حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان وظیفه‌ای همگانی بوده که اقشار مختلف مردم و مسئولان باید برای آن وقت بگذارند و هزینه کنند.

سردار کوهکن در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس افزود: در کمیته‌های مختلف افزون بر 2 هزار برنامه پر محتوا را دستور کار داریم و در این هفته به اجرا در می‌آیند.

وی اظهار داشت: تلاش برای معرفی شهیدان در سیستان و بلوچستان و توزیع یادمان‌ها و اجرای برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف را مورد توجه قرار داده‌ایم که اجرای برنامه‌ها در محل‌های شهادت عزیزان هم وطن و هم استانی‌هایمان به زنده نگهداشتن یاد و نام آنها کمک میکند.

سردار کوهکن بیان کرد: در کنار اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس به مباحث اعزام کاروان‌های راهيان نور جنوب شرق، اجرای همايش پيشکسوتان و تدفين شهداي گمنام نگاهی داریم و از تمام دستگاه‌ها انتظار می‌رود به این موضوعات اهمیت بدهند تا شاهد تنوع و کیفیت بخشیدن و اثرگذاری در اجرای برنامه‌ها باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها