پاسگاه‌های مرزی کشور معطر به عطر پرچم رضوی می‌شود

در آستانه اربعین حسینی پرچم بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) یگان‌ها و پاسگاه‌های مرزی کشور را متبرک می‌کند.
کد خبر: ۳۶۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ - 18September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، در مراسمی که با حضور حجت‌الاسلام سید علیرضا ادیانی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار سرتیپ دوم پاسدار ماشاالله جان نثار فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی و جمعی از کارکنان مرزبانی جمهوری اسلامی در حرم مطهر رضوی برگزار شد، پرچم متبرک امام رضا(ع) توسط خدام این آستان مقدس به مرزبانان کشور اهدا شد تا در آستانه اربعین حسینی مرزهای کشور متبرک به پرچم مقدس رضوی شود.

در حاشیه این مراسم فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی با بیان اینکه این اقدام برای مرزداران بسیار روحیه بخش خواهد بود و فضایی معنوی را به پاسگاه‌ها و یگان‌ها مرزی می‌بخشد، اظهار داشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره موفقیت‌ها و توفیقات خود را مرهون توسل به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بویژه امام علی بن موسی الرضا(ع) بوده‌اند و این اقدام نیز در این راستا اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با این اقدام مرزبانانی که در سرزمین خورشید و همچنین دورترین نقاط کشور خدمت می‌کنند، شرایط زیارت از راه دور برای آن‌ها فراهم خواهد شد و دل های آنان روانه صحن و سرای نورانی امام هشتم(ع) می‌شود.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این طرح که برای نخستین بار در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد، قرار است پرچم متبرک رضوی به پاسگاه‌ها در استان‌های مرزی همچون سیستان و بلوچستان، مازندران، گیلان و سایر استان‌ها منتقل شود و 24 ساعت قبل از اربعین حسینی(ع) نیز تحویل مرزبانان کشور عراق داده خواهد شد تا به حرم اباعبدالله الحسین(ع) منتقل شود.

جان‌نثار در پایان گفت: متقابلا نیز پرچم امام حسین(ع) تحویل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران داده شده تا به موزه حرم مطهر رضوی اهدا شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها