دبیر ستاد هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد؛

پخش تصاویر منتشرنشده رزمندگان دفاع مقدس خراسان جنوبی از صدا و سیمای استان

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: برای نخستین بار تصاویر و فیلم‌هایی از حضور رزمندگان و سرداران استان خراسان جنوبی در دفاع مقدس از صدا و سیمای استان پخش خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ - 19September 2019

پخش تصاویر منتشرنشده رزمندگان دفاع مقدس خراسان جنوبی از صدا و سیمای استانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس  از بیرجند، سرهنگ «احمد قاسمی» امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما پیروزیم» است و در این هفته برنامه‌ها با سیاست‌هایی از جمله رویکرد خلاقانه با بهره‌گیری از فضای علمی، پررنگ بودن نقش همه آحاد و اصناف جامعه، عدم موازی کاری در برنامه‌های سازمان‌های مختلف و برجسته کردن محرم از سوی نهاد و سازمان‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه امسال دبیری ستاد هفته دفاع مقدس بر عهده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: بنا بر دستورالعمل‌های کشوری، هفته دفاع مقدس امسال یک روز بیشتر است و روز هفتم مهر نیز که سالروز شهادت شهید فکوری، فلاحی و نامجو است نیز جزو هفته دفاع مقدس نام‌گذای شده که برنامه خاصی هم برای این روز پیش‌بینی شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته برنامه‌هایی به صورت مشترک برگزار می‌شود که مهم‌ترین آن رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح استان است که 31 شهریور در بیرجند در بلوار پیامبر اعظم (ص) از میدان نماز به سمت چهارراه شهدای عبادی برگزار می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی واکاوی علل وقوع جنگ و دستاوردهای جنگ با حضور راویان و اساتید دفاع مقدس در مراکز علمی و دانشگاهی، تجلیل از سربازان نمونه در پادگان‌ها به ویژه سربازان مرزداری، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر استان که فعال در عرصه کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی هستند، افتتاح بیش از 80 کارگاه اقتصاد مقاومتی از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی ادامه داد: نمایشگاه رزمی فرهنگی گام‌های استوار از سوی سپاه انصارالرضا (ع) و ناجا و ارتش به مدت یک هفته در منطقه عمومی بیدخت برگزار می‌شود.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: همایش بزرگ تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان نیز در آخرین روز این هفته در مجتمع غدیر بیرجند برگزار می‌شود.

قاسمی با اشاره به برگزاری همایش لشکر فرشتگان با موضوع حضور زنان در دفاع مقدس و با محرویت شهیده محمودی تنها شهید زن استان تصریح کرد: همچنین قرار است اجتماع بزرگی با عنوان بانوان عاشورایی دوشنبه هفته آینده در بیرجند برگزار شود.

وی همچنین به حضور فرماندهان جنگ در برنامه های رادیویی و تلویزیونی استان در طول هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار تصاویر و فیلم هایی از حضور رزمندگان و سرداران خراسان جنوبی در دفاع مقدس که طی دو سال تلاش جمع آوری شده در طول هفته دفاع مقدس از صدا وسیمای استان پخش شود.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس خراسان جنوبی به برگزاری اجتماع بزرگ لبیک یا خامنه‌ای از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دومین روز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این اجتماع ساعت 19:30 در مصلی بزرگ المهدی برگزار می‌شود.

قاسمی برگزای 25 یادواره شهدا، نمایشگاه عکس دفاع مقدس، نمایشگاه عکس زنان تاریخ ساز، مسابقات کتابخوانی، نشست‌های خاطره‌گویی و شعر دفاع مقدس، اعزام 22 گروه جهادی برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این هفته از سوی سازمان‌های استان اعلام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار