امام جمعه دیر:

هفته دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی گفت: هفته دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است و تکریم و برگزاری یادواره‌ها کار ارزشمندی است اما تجلیل واقعی در پاسداری از آرمان‌های والای شهیدان است.
کد خبر: ۳۶۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۵ - 20September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سید علی حسینی» امام جمعه دیر در خطبه‌های نمازجمعه اظهار داشت: هفته دفاع مقدس نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی است و تکریم و برگزاری یادواره‌ها کار ارزشمندی است اما تجلیل واقعی در پاسداری از آرمان‌های والای شهیدان است.

وی خطاب به کسانی که از دشمن می‌ترسند، بیان کرد: از رهگذر دفاع مقدس به ترسوها می‌گوییم نترسید و مردم را هم نترسانید چراکه ما در جنگ هشت‌ساله که امکاناتی نداشتیم آن‌گونه ایستادگی کردیم و الان که جبهه مقاومت پوزه دشمن را به خاک مالیده  و ایران در اوج اقتدار است، چرا شماها می‌ترسید.

خطیب جمعه دیر با تأکید بر زنده نگه‌داشتن ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: امروز هم اگر مسئولان و در همه جا از بازار گرفته تا مراکز آموزشی و فرهنگی  روحیه ایثار، فداکاری و بسیجی وجود داشته باشد می‌توانیم مشکلات را از سر راه برداریم.

وی خواستار انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل امروز و تقویت عوامل پیروزی دفاع مقدس در جامعه شد و اضافه کرد: تبیین ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس و ثبت و ضبط خاطرات پدران و مادران و رزمندگان و جانبازان ضروریست.

حسینی با تقدیر از اقدام  آموزش و پرورش شهرستان دیر در نامگذاری 500 کلاس درس، نمازخانه و کتابخانه به نام شهدا، اظهار کرد: امسال باید دانش‌آموزان در فضایی بهتر و با برنامه‌های بهتری سال تحصیلی را شروع کنند و با همکاری مسؤولان و خانواده‌ها و همت والای معلمان شاهد عملیاتی شدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش باشیم و جوانانی مؤمن و شجاع و انقلابی تربیت شوند و مطالبات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه علاج مشکلات کشور در داخل و به دست مردم است و نباید به بیگانه امید بست، افزود: هدف آمریکایی‌ها از مذاکره تحمیل خواسته‌های گستاخانه خودشان است درحالی که جمهوری اسلامی جمهوری عزت است و زیربار زیاده‌خواهی‌ها نخواهد رفت.

امام جمعه دیر عنوان کرد: اگر آمریکا توبه کند و تحریم‌ها را برداشته و به برجام بازگشت، آن وقت در رابطه با اجرایی شدن برجام مذاکره می‌شود و در غیر این صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی بین مسؤولان ایران و آمریکایی‌ها انجام نمی‌شود.

وی گفت: ضربه مهلک یمنی‌ها به عربستان نه تنها آنها بلکه اربابشان را نیز گیج و منگ کرده است و آمریکایی که تا دیروز اقتدار نظامی ایران را باور نداشت امروز باید از قدرت نظامی هم‌پیمانان ایران بترسد و این دست قدرت الهی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها