پورسید آقایی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

مناسب‌سازی معابر برای تردد جانبازان نیازمند جهاد همگانی است/ هیچ ایستگاهی بدون مناسب‌سازی افتتاح نخواهد شد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه این یک حق عمومی است که جانبازان و معلولان بتوانند به راحتی در شهر تردد کنند، گفت: برای برطرف کردن مشکلات تردد آن‌ها نیازمند یک جهاد همگانی هستیم.
کد خبر: ۳۶۲۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 23September 2019

مناسب‌سازی معابر برای تردد جانبازان نیازمند جهاد همگانی است/ هیچ ایستگاهی بدون مناسب سازی افتتاح نخواهد شدسعید «محسن پور سیدآقایی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، در خصوص مناسب‌سازی پایانه‌های اتوبوسرانی و مترو برای تردد جانبازان و معلولان اظهار داشت: مطالبه‌ای که جانبازان و معلولان در شهر از ما دارند و لحاظ نشده است، این است که این گروه‌ها نمی‌توانند از وسایل نقیله عمومی استفاده کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه مناسب‌سازی امروز نه در سطح معابر صورت گرفته و نه در سطح ترمینال‌ها و اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم با نصب آسانسور در ایستگاه‌های مترو مسئله تردد جانبازان و معلولان برطرف نخواهد شد.

پور سیدآقایی خاطرنشان کرد: برای تردد یک معلول باید از مبدأ تا مقصد مطالعه شود. فرض کنیم که تمامی مشکلات ایستگاه‌های مترو برای تردد آن‌ها برطرف شد، اما باز هم آن‌ها به دلیل مشکلات سطح معابر و خیابان‌ها نمی‌توانند از مترو استفاده کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه در پیاده‌رو‌های تهران ۱۰۰ متر پیوسته برای تردد نداریم، گفت: علاوه بر معلولان امروز مشکل تردد مادرانی که با کالسکه فرزندان خود را حمل می‌کنند، را داریم.

وی با اشاره به اینکه این یک حق عمومی است که جانبازان و معلولان بتوانند به راحتی در شهر تردد کنند، گفت: برای برطرف کردن مشکلات تردد آن‌ها نیازمند یک جهاد همگانی هستیم و فقط با نصب آسانسور که در متروها در حال انجام است، مشکل حل نخواهد شد.

پور سیدآقایی خاطرنشان کرد: از این به بعد هیچ ایستگاه مترویی بدون آسانسور ساخته و افتتاح نخواهد شد و در تمامی ایستگاه‌هایی که در خط شش ساخته می‌شود، آسانسور پیش‌بینی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، مشکلات آسانسورهای ایستگاه‌‌های مترو در حال برطرف شدن است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار