بیانیه اداره‌کل حفظ آثار سمنان به مناسبت هفته دفاع‌مقدس؛

هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملت ایران است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در بیانیه‌ای تاکید کرد، هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله‌های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.
کد خبر: ۳۶۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ - 21September 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  استان سمنان به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

31 شهریور آغاز هفته دفاع مقدس و سالروز یکی از برجسته‌ترین حماسه‌های ملت ایران در حفاظت از ارزش های سرزمین مقدس ایران اسلامی و یادآور رشادت‌ها و جانبازی‌های هشت ساله ایثارگران در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

فرارسیدن هفته دفاع مقدس که یادآور آغاز تجاوز رژیم بعثی به نمایندگی از استکبار جهانی به ملت غیور و سرافراز ایران بود؛ در عین آنکه یادآور خاطرات تلخی است، زنده کننده یاد حماسه‌ها و دفاع جانانه این ملت از کیان اسلامی و خاک میهن عزیز خود است.

در طول هشت سال دفاع مقدس و در اوج دشمنی‌های همه جانبه دشمنان ملت ایران بر علیه این ملت بزرگ، استعدادها و توانمندی‌های حیرت آور جوانان غیور میهن‌مان بروز و ظهور یافت که توانست کمبودها و نقایص را جبران کند و کشورمان را در دفاع مقدس پیروز و سرافراز سازد.

بدون شک آحاد رزمندگان غیور و جان‌برکف ایران اسلامی با الهام از آموزه‌های مقدس نهضت عاشورا و پیام عزت و آزادگی اباعبدالله الحسین (ع)، ایثارگری و مقاومت در برابر ظالمان و زیاده‌خواهان را رمز پیروزی و سربلندی می‌دانستند و با سرمشق قرار دادن شعار الهی «هیهات من الذله» امام حسین (ع) جانانه مقاومت کردند و در این راه، حماسه‌های بزرگ خلق کردند.

دفاع مقدس، گنجینه ارزشمندی از پایمردی‌ها و جانفشانی‌های سلحشورانی است که عاشقانه دل به آرمان‌های والا و انقلابی پیر و مرادشان سپردند و با سلاح ایمان و بصیرت رویای شکست ناپذیری قدرت‌های بزرگ و ایادی منطقه‌ای آنان را برای همیشه باطل کردند.

بدون تردید دوران دفاع مقدس که از برجسته ترین افتخارات است در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل های بعدی بر جای خواهد گذاشت.

هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

تلاش برای زنده نگه داشتن حماسه دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان کشور رسالت خطیری است که همانند سال های دفاع مقدس بر عهده جانبازان، ایثارگران و آحاد دلسوزان نظام و انقلاب گذاشته شده تا این مقطع از تاریخ پرافتخار میهن اسلامی مان به فراموش سپرده نشده و از آن به عنوان الگویی راستین در مبارزه با ظلم و جور جهانی استفاده شود.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در پایان این بیانیه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای مدافع حرم و 3 هزار شهید این استان، هفته دفاع مقدس را به هموطنان میهن عزیز اسلامی و خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان تبریک و تهنیت عرض می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها