معرفی برنامه‌های شبکه‌های مختلف رادیویی در هفته دفاع مقدس

پخش بیش از هزار و 200 دقیقه در 230 ساعت از شبکه‌های مختلف رادیویی در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ - 21September 2019

معرفی برنامه‌های شبکه‌های مختلف رادیویی در هفته دفاع مقدسبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حمید شاه‌آبادی» معاونت صدای رسانه ملی، برنامه‌های ویژه رادیو برای هفته دفاع مقدس را اعلام کرد. وی با اشاره به اینکه شبکه‌های رادیویی ویژه برنامه‌های فاخری را برای هفته دفاع مقدس تدارک دیده‌اند اظهار داشت. شبکه های مختلف رادیویی در هفته دفاع مقدس امسال بیش از هزار و 200 برنامه، در 140 عنوان و 230 ساعت پخش خواهد کرد.

معاون صدای رسانه ملی در خصوص موضوعات و محورهای برنامه های شبکه های رادیویی گفت: شبکه های رادیویی بر اساس ماموریت های خود، از منظرهای گوناگون دفاع مقدس را بررسی می نمایند. خودباوری ملی و خودکفایی دفاعی،  رشادت ها و دلیری جوانان این مرز و بوم در سالهای دفاع مقدس، معرفی شهدای ورزشکار، حماسه حسيني در ترويج روحيه ايثار و مقاومت رزمندگان اسلام، مستندهای فاخر، نمایش‌های رادیویی، آشنایی با سبک زندگی کادر پزشکی در سال‌های دفاع مقدس، داستان کوتاه و شعر با موضوع دفاع مقدس، خوانش کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، نقد و بررسی موسیقی، تئاتر و سینمای دفاع مقدس، بررسی ابعاد قرآنی و معارفی خانوادگی شهدا، روایت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس، خوانش وصیتنامه شهدا و پیام شهدا، بررسی  عملیات های مهم دوران دفاع مقدس و ... از موضوعات برنامه‌های رادیو در ایام دفاع مقدس هستند..

شاه آبادی بیان داشت: «شبکه رادیو فرهنگ» در این ایام تلاش می‌کند برنامه‌هایی در قالب مسابقه، معرفی سینمای دفاع مقدس،  انعکاس اخبار فرهنگی و هنری هفته دفاع مقدس، بررسی بهترین شیوه انتقال مفاهیم دفاع مقدس به فرزندان و موارد متعدد دیگر به تبیین فرهنگ ایثار و مقاومت بپردازد. در همین راستا برنامه «اعزامی از بهشت» که در آن به نقش مهم و راهبردی  زنانی که در تمام بخش های جبهه حضور فعالی اشاره می شود. این برنامه درهفته دفاع مقدس، روزهای سه شنبه و چهارشنبه ساعت 15:30 به روی آنتن می رود. همچنین شبکه قرآن و معارف برنامه «حکایت جاودانگی» را در روز پنج‌شنبه 04/07/98 از ساعت 17 به روی آنتن می رود. «حماسه پایداری» از 30 شهريور الي 5 مهر هر روز ساعت 9 پخش می شود.

معاون صدا با مهم دانستن نقش پزشکان و کادر درمانی در هشت سال دفاع مقدس افزود: «شبکه رادیو سلامت» برنامه «یاد یاران» را هر روز  ساعت 12:10  پخش خواهد کرد. این برنامه می کوشد به مرور خاطرات پزشکان و کادر درمانی رزمندگان دوران دفاع مقدس و بررسی سبک زندگی آنان اشاره کند.

شاه آبادی عنوان کرد: «شبکه رادیویی صبا» با برنامه «لبخند خوبان» به بیان خاطرات طنز رزمندگان اسلام می پردازد. همچنین مسابقه پیامکی با موضوع دفاع مقدس و  معرفی شهدای سالهای جنگ تحمیلی از دیگر موضوعات برنامه های رادیو صبا در این ایام است.

معاون صدا بررسی موضوع مقاومت عملی در حرکت‌های جهادی، تحلیل عرصه های مقاومت درموضوعات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی، بررسی زندگی سرداران شهید دفاع مقدس را از موضوعات مهم برنامه های شبکه رادیویی تهران برشمرد و گفت:  «از سر تا سرو» برنامه ای است که در هفته دفاع مقدس از ساعت 21 به روی آنتن این شبکه می رود. در این برنامه مخاطبان با محورهایی همچون معرفی عرصه های مقاومت در چارچوب های سیاست و امنیت در دفاع مقدس با تاکید بر عرصه های خارجی و عدم وابستگی به غرب و شرق، اقتصاد در دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس در ایستادگی مقابل تهاجم فرهنگی روبرو می شوند.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: «شبکه رادیویی اقتصاد» در هفته دفاع مقدس برنامه های خود را با محورهایی از قبیل دفاع اقتصادی و لجستیک در دوران گذر از بحران های اقتصادی همانند سالهای دفاع مقدس و بررسی تولید صنایع دفاعی در دوران جنگ و امروزکشور برای مقابله با تهدیدهای نظامی در همین چارچوب پخش می کند.

 برنامه «رهیافت» در روز 31 شهریور از ساعت 20 از این شبکه به روی آنتن می رود.  «شبکه رادیویی ورزش» در طول هفته دفاع مقدس «به رنگ قهرمانی » را هر روز ساعت 13:30 پخش می کند. «شبکه  رادیویی جوان» برنامه «شکوه حماسه» که در آن به معرفی دستاوردهای علمی دفاع مقدس می پردازد را هر روز ساعت 14:45 از این شبکه پخش می‌کند.

معاون صدای رسانه ملی بررسی تحلیل های دوران دفاع مقدس  را مهم دانست و گفت : بررسی اوضاع سیاسی دوران جنگ تحمیلی و مناسبات آن با حال حاضر کشور از مهمترین محورهای «شبکه رادیویی گفتگو» است. «روایت ناتمام» در هشت محور مختلف هفت شهر، هفت خواننده، هفت فیلم، هفت فرمانده، هفت عملیات، هفت کتاب، هفت جانباز و هفت شاعر مرتبط با دفاع مقدس را معرفی می کند.

وی ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به فضای مجازی گفت: با توجه به افزایش ضریب نفوذ تلفن های همراه در ایران و مجموعه «ایرانصدا» با موضوعات مختلفی همچون سرودهای کودکانه با مضمون دفاع مقدس، مجموعه ای از داستان‌های دفاع مقدس و شهدا مخاطبان را در فضای مجازی همراه می کند. همچنین پایگاه کتاب گویای ایران صدا مجموعه ای از کتاب های صوتی با موضوع دفاع مقدس را با عناوین گوناگون منتشر می کند.

«وصول»، به بیان خاطرات بانوی نمونه مقاومت  همسر سید عباس موسی دبیر کل سابق حزب الله، «مثل یک خواب»، زندگینامه شهید ابراهیم جعفر زاده، «جنگی که تمام شد» زندگی نامه شهید علی رضاییان، «عصمت» خاطرات شهید عصمت پورانوری، «فریدون مرد میدون» داستان ادبیات دفاع مقدس و «بهنام» رزمنده 13 ساله را در دسترس علاقه مندان قرار داده است.

دکتر شاه آبادی با اشاره به  جایگاه نمایش های رادیویی در راستای معرفی مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس خاطر نشان کرد: «اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش» برای این ایام نمایش های فاخری را تدارک دیده است. داستان زندگی نامه شهید حسن باقری، خاطرات شهید گمنام ابراهیم هادی، ایثار و فداکاری در دفاع مقدس و  بیان خاطرات دفاع مقدس در آثار رادیو نمایش و اداره کل هنرهای نمایشی رادیو از موضوعات نمایش‌های این شبکه رادیویی است. «راه افتخار» در هفته دفاع مقدس و هر شب ساعت 22:30 از این شبکه پخش می شود.

علاقه مندان به برنامه های شبکه های رادیویی می توانند علاوه بر گیرنده های رادیویی از طریق سایت شبکه ها، گیرنده ای دیجیتال، رادیو نما و همچنین از طریق اپلیکیشن تلفن همراه «ایرنصدا» قابل دریافت از طریق www.iranseda.ir برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس برنامه های مورد علاقه خود را دریافت نمایند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها