سرلشکر سلامی در مراسم افتتاح نمایشگاه «شکار کرکس‌ها»:

اجازه کشاندن دامنه هیچ جنگی به مرزهای ایران را نمی‌دهیم/ نقطه امنی برای دشمن وجود ندارد

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما در واکنش به تجاوز قاطع هستیم و مقتدرانه پاسخ می‌دهیم، گفت: هرگز اجازه نمی‌دهیم دامنه جنگی به ایران کشانده شود.
کد خبر: ۳۶۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰ - 21September 2019

اجازه کشاندن دامنه هیچ جنگی به مرزهای ایران را نمی‌دهیم/ نقطه امنی برای دشمن وجود نداردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه پهپاد‌های غنیمتی متجاوز که با عنوان «شکار کرکس‌ها» در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان بدانند ما قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا برده‌ایم؛ البته همچنان ظرفیت‌های اصلی ما پنهان هستند؛ زیرا فقط بخش کوچکی از قدرت‌مان را آشکار کردیم و بخش کوچک‌تری را به‌کار گرفته‌ایم.

وی افزود: این نمایشگاه نشانه کوچکی از توانمندی‌های دفاعی ما، یک نماد و نمونه کوچکی از پیشرفت‌های شگفت‌انگیز فناورانه‌ای است که در این کشور روی داده است.

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: هر کس که به حریم مرز‌هایمان تجاوز کند، مورد اصابت قرار خواهد گرفت و این واضح است و آشکارا هم می‌گوییم و بدانید هر کاری می‌کنیم را می‌گوییم؛ چون ما هم اراده و قدرت عمل و هم زبان گفتن و برعهده گرفتن مسئولیت کاری که انجام می‌دهیم را داریم.

سردار سلامی با بیان اینکه تاریخ و هویت هر ملت یک مفهوم امتدادیافته و انبساط‌یافته در زمان است، گفت: هیچ کشوری از تاریخ خود جدا نمی‌شود، چون حیات هر جامعه امتدادی از میراث تاریخی آن است؛ البته ممکن است در تاریخ هر سرزمینی وقایعی باشند که در زمان و مکان خاصی متوقف نمی‌شوند و سیمای آینده آن کشور را ترسیم می‌کنند. آن وقایع منبع فرهنگ، جاودانگی، شکوه، افتخار و عزت می‌شوند.

دفاع مقدس دورانی هویت‌بخش و قدرت‌آفرین برای ملت ایران است

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس دورانی بی نظیر، جاودان، طلایی، هویت‌بخش، قدرت‌آفرین و الهام‌بخش برای ملت و جامعه ما است و شهیدان ما نیز استوانه‌های مستحکمی هستند که پیکر عظیم استقلال، آزادی و اسلام در این سرزمین بر آن استوانه‌های مستحکم، استوار است.

فرمانده کل سپاه بیان کرد: ما در سی و نهمین سالگرد آن واقعه عظیم قرار داریم و هنوز بسیاری از مردان و زنان خالق آن واقعه کم‌نظیر تاریخ زنده هستند و می‌توانید آن‌ها را ببینید؛ البته کهن‌سال شده‌اند، ولی هرگز کهنه نمی‌شوند.

سردار سلامی افزود: دفاع مقدس نیز این‌گونه است به عبارت دیگر همچون واقعه عاشوار در بستر زمان حرکت می‌کند، روح ایجاد کرده و شکوه کشور را ترسیم می‌کند.

وی همچنین گفت: بسیار شگفت انگیز است که یک ملت در آغاز تولد یک هویت جدید خود بتواند بر تمرکزی از ائتلاف قوای شیاطین عالم غلبه کند؛ این یک واقعه ساده نیست؛ زیرا جنگ ظرف تمرکز همه نیرو‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی عالم علیه ملتی بود که تازه متولد شده بود؛ پس انقلاب اسلامی تولدی نوین برای ملت ما بود.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس، همه چیز بر خلاف اراده جهانی اتفاق افتاد؛ زیرا این ملت در جنگ قد کشید، قدرتمند شد و اراده ما بر اراده یک قدرت به هم پیوسته جهانی غلبه کرد و آن‌ها را واقعاً شکست داد؛ البته هرچند که این تمرکز قوا را به هم ریختیم، اما این آغاز ماجرا بود نه پایان آن؛ زیرا دفاع هنوز در اشکال دیگری ادامه دارد.

گسترش نفوذ ایران تا شمال دریای سرخ و مدیترانه

سرلشکر سلامی افزود: شما فکر کنید چگونه این ملت در فضای نبرد‌های سهمگین و سخت تحمیلی رشد کرده است؛ رشدی که همه‌جانبه بوده است؛ زیرا امروز اگر جغرافیای نفوذ و جغرافیایی که امکان اقدام و عمل آن وجود دارد و نیز چنانچه به سطح استراتژیک نظام نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این تا کجا پیش رفته است؛ پیشانی جنگی نظام را اگر ببینید، متوجه می‌شوید که امروز نبرد در پشت کرخه و کارون کجا و نبرد در شمال دریای سرخ و مدیترانه کجا؟!

وی در ادامه با بیان اینکه چگونه این ملت توانست این جغرافیای قدرت را این‌گونه بسط دهد و میدان‌های سیطره دشمن را یکی پس از دیگری خارج کند؟ اظهار داشت: افق‌های گسترده و وسیعی پیش روی ما قرار دارد؛ میدان‌های موازنه قدرت تغییر کرده است و البته این فقط در جغرافیای منازعه نیست، بلکه قرار بود بر اساس سیاست دشمنان از نظر سیاسی منزوی شویم؛ قرار بود نفوذ معنوی انقلاب و میدان جاذبه قدرت نظامی آن محدود شود؛ قرار بود این انقلاب فراتر از مرز‌ها نرود و بر اساس ایده‌آل‌های نظام سلطه باشد.

سردار سلامی اضافه کرد: قرار بود کشوری عقب‌مانده و تحت تأثیر استراتژی‌های دشمن، آماده تسلیم باشیم؛ قرار بود مدلی قابل تکثیر نباشیم، اما امروز در جغرافیای مواجهه پیش رفتیم؛ لذا دشمنان بدانند ما قدرت تولید مخاطرات ناشناخته را بالا بردیم.

متنوع‌ترین نمایشگاه پهپاد‌های غنیمتی را داریم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه متنوع‌ترین نمایشگاه پهپاد‌های غنیمت گرفته شده را داریم که بیانگر دو موضوع تلخ و شیرین است، افزود: حکایت تلخ آن این است که نشان‌دهنده تجاوز آمریکایی‌ها به فضای سرزمینی ایران است و حکایت شیرین آن هم، سقوط آن پهپاد‌هاست که بیانگر افول قدرت تکنولوژیک و فناوری آمریکاست.

وی تأکید کرد: ما در همه عرصه‌ها پیش رفته‌ایم، ما همیشه قدرت و پیشرفت خود را به واسطه رفتار‌های دشمن به دست آوردیم؛ هرجا تهدید کردند، قدرتمند شدیم. ما به مبارزه احترام می‌گذاریم و از آن فرصت می‌سازیم.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: «جنگ تحمیلی» فرمول غلبه با الگوی اسلامی، «تحریم» استقلال واقعی و «تهدیدات دشمن» به چگونگی تنظیم قدرت و دقت موشک‌های‌مان را به ما آموختند. ما امروز آماده هر سناریویی هستیم؛ البته از تکرار اشتباهات دشمن نگران نیستیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن گاهی سخن از گزینه‌های نظامی می‌کند، گفت: کمی به عقب برگردید و تاریخ ۴۰ سال گذشته ایران را مطالعه کنید، به ماجرای طبس و در آتش سوختن نیرو‌های مهاجم «دلتا» نگاه کنید، به ماجرای دفاع مقدس و بعد از آن به داستان‌های دیگری که اتفااق افتاده است، خوب نگاه کنید؛ این‌ها برای عبرت‌گیری دشمنان ما کافی است.

اجازه کشاندن دامنه هیچ جنگی به مرزهای ایران را نمی‌دهیم

فرمانده کل سپاه تأکید کرد: ما اهل پاسخ و در واکنش، قاطع هستیم، مقتدرانه پاسخ می‌دهیم و هرگز اجازه نمی‌دهیم دامنه جنگی به ایران کشانده شود؛ ما تا آخر ایستاده‌ایم و به عبارت دیگر ما اهل تعقیب و تنبیه متجاوز هستیم.

سرلشکر سلامی خطاب به دشمنان گفت: ما تا فروپاشی هر متجاوزی از پای نمی‌نشینیم و نقطه امنی هم برای دشمن باقی نمی‌گذاریم؛ پس اشتباه نکنید.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها