بیانیه انجمن دفاع از قربانیان ترور به مناسبت روز جهانی صلح؛

تحقق صلح پایدار بدون توجه به واقعیت سازمان ترور ناممکن است

انجمن قربانیان ترور در بیانیه‌ای تحقق صلح پایدار بدون توجه به واقعیت سازمان تروریسم و کارکرد مخرب آن را ناممکن دانست.
کد خبر: ۳۶۲۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ - 21September 2019

تحقق صلح پایدار بدون توجه به واقعیت سازمان ترور ناممکن استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هیاتی که از سوی انجمن قربانیان ترور به منظور رایزنی‌ در خصوص حقوق بشر قربانیان ترور در کشور هلند به سر می‌برد، در روز ۳۰ شهریور به مناسبت روز جهانی صلح بیانیه‌ای را تحت عنوان «قربانیان ترور پیام آوران صلح» در مقابل کاخ صلح هلند قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه که توسط فرزند یکی از شهدای ترور در مقابل کاخ صلح هلند قرائت شد، آمده است:

«اندیشه صلح از گذشته دور همواره ذهن اندیشمندان و سیاستمداران را به خود مشغول کرده است و دغدغه دستیابی به آن منجر به تشکیل ساختار جهانی به نام سازمان ملل متحد در دوران معاصر شد تا با تمسک به این نهاد بین‌المللی مشکلات و مخاصمات از طریق گفت‌و‌گو و مبتنی بر قوانین بین‌المللی حل و فصل شود.

امروزه با گذشت چندین قرن از آن اندیشه و فراز و نشیب‌های آرمان صلح؛ بشریت همچنان آن دغدغه روزگار نخستین را با سرگشتگی و حیرتی مضاعف جستجو می‌کند، و شرارت اهریمنان در گستره جهانی از آفریقا تا اروپا و آسیا به ویژه در یمن، عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان و پاکستان حقوق بشر را با سبوعیت بی‌سابقه مورد تعرض دائمی قرار داده به نحوی که واژگان صلح بیشتر به مفهومی انتزاعی شباهت داشته تا به واقعیتی عینی و قابل دستیابی.

تروریسم چالشی بزرگ و تهدید جدی علیه صلح در جهان امروز ماست، این پدیده مخرب همچون ابزاری در خدمت سلطه‌گران امنیت و آرامش جامعه انسانی را با خشونتی مستمر همراه و تحقق صلح واقعی را دشوار و غیرممکن کرده و تلاش‌های جهانی را بی‌اثر کرده است، گویی ما قادر به تحقق صلح نیستیم.

پیام آسیب‌دیدگان دعوت به پرهیز از خشونت و ایجاد صلحی پایدار است. این دعوت با ارتقاء آگاهی عمومی نسبت به پیامدهای سازمان تروریسم، بسترهای خشونت و افراط‌گری را در جوامع بشری به نحو بسیار مطلوبی تضعیف خواهد کرد.

تحقق صلحی پایدار بدون توجه به واقعیت سازمان تروریسم و کارکرد مخرب آن ناممکن است و تنها باید مفهوم صلح را در نشست‌ها، بیانیه ها و برنامه‌های بین المللی مرور کنیم.»

در پایان بیانیه، از تمامی فعالان صلح و حقوق بشر، اندیشمندان، نخبگان و سیاستمداران درخواست شد تا برنامه‌های خود را معطوف به حمایت از آسیب‌دیدگان از تروریسم کرده و هر جا در هر موضوعی که فعالیت می‌کنند برای تقویت و حمایت از یک آسیب‌دیده بپاخیزند.

هیات اعزامی انجمن دفاع از قربانیان تروریسم همچنین، شعار با آرزوی جهان بدون ترور را بر روی درخت صلح نصب کردند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار