سردار کارگر در بازدید از خبرگزاری قرآنی ایکنا:

زندگی و سیره شهدا در دفاع مقدس بر اساس آموزه‌های قرآنی شکل گرفته بود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه نقش قرآن در دوران دفاع مقدس مغفول مانده است، گفت: زندگی و سیره شهدا در دوران دفاع مقدس براساس آموزه‌های قرآنی شکل گرفته بود.
کد خبر: ۳۶۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹ - 23September 2019

زندگی و سیره شهدا در دفاع مقدس براساس آموزه‌های قرآنی شکل گرفته بودبه گزارش خبرنگار حماسه جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز (دوشنبه) در جریان بازدید از خبرگزاری قرآنی ایکنا، اظهار داشت: رزمندگان اسلام با تأسی از قرآن کریم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند و آیه‌های جهاد و شهادت را سرلوحه کار خودشان قرار دادند.

وی با بیان اینکه رزمندگان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم براساس آیات جهاد و شهادت به مقابله با دشمنان استکباری پرداخته‌اند، گفت: متاسفانه نقش قرآن و پروردگار که دست یاری‌اش همواره پشتیبان شهدا و رزمندگان اسلام بود، در دوران دفاع مقدس مغفول مانده و آنچنان که باید به آن توجه نشده است.

سردار کارگر در ادامه با اشاره به آیه «74» سوره نساء «فَلْيُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَياةَ الدُّنْيا بِالْآخِرَةِ وَ مَنْ يُقاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْراً عَظِيماً» گفت: خداوند می‌فرماید «پس بايد در راه خدا كسانى بجنگند كه زندگى دنيا را به آخرت مى‌فروشند و كسى كه در راه خدا مى‌جنگد، كشته شود يا پيروز گردد، به زودى پاداشى بزرگ به او خواهيم داد»؛ یعنی کامیابی بزرگ نصیب رزمندگانی می‌شود که در جبهه حق با اخلاص وارد شده و جهاد می‌کنند.

وی با اشاره به بهره‌گیری رزمندگان اسلام از قرآن کریم گفت: در دوران دفاع مقدس غالب رزمندگان ما قرآن کوچکی به همراه داشتند و در هر فرصتی آن‌را تلاوت می‌کردند؛ خصوصا در شب‌های عملیات رزمندگان اسلام آیات قرآن را زمزمه می‌کردند و این روحیه آنان را ارتقا می‌داد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ما باید شهدا را الگو و سرلوحه خود قرار دهیم و با بصیرت در مسیر نورانی شهدا گام برداریم، افزود: زندگی شهدای ما بر پایه فرامین قرآنی شکل گرفته بود، امروز هم نسخه نجات بخش جامعه و جوانان ما در قرآن و آیات نورانی آن نهفته است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های ما در حوزه حفظ و نشر ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس باید بر پایه علم، عقل و عزم راسخ استوار باشد، عنوان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکنون در این راستا با همکاری دیگر نهادها و دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مرتبط با نیروهای مسلح گام‌های مناسبی برداشته است.

سردار کارگر با اشاره به نقش ارزنده حضرت امام خمینی (ره) در پیروزی دفاع مقدس گفت: متاسفانه یکی دیگر از موارد مهمی که به آن خوب پرداخته نشده است، نقش حضرت امام (ره) و رهبری ایشان در دوران دفاع مقدس است. امام در آن دوران حتی از رفتن به پناهگاه امتناع می کرد تا در هنگام خطر شبیه به مردم و در کنار آنان باشد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس پیشرفت‌های امروز را متاثر از تجارب دوران دفاع مقدس، ایثارگری رزمندگان اسلام، خون شهدا و رهبری فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای، عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز سکان کشتی انقلاب اسلامی را در تلاطم امواج حوادث به دست گرفته‌اند و با اقتدار در مسیر ارزش‌های انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند و هرگز اجازه نداند که دشمنان کاری از پیش ببرند.

وی در پایان از خدمات دست‌اندرکاران خبرگزاری قرآنی ایکنا در ترویج سبک زندگی قرآنی و اسلامی و مبارزه با تهاجم فرهنگی قدردانی کرد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها