یادداشت/ امیر «محمدرضا فولادی»

دفاع مقدس نشان داد که آزادگی و سربلندی در گرو ایستادگی است

دوران دفاع مقدس، تداعی‌کننده استواری کشوری است که با فرهنگ عاشورایی خود مقابل استکبار جهانی و هم‌پیمانانشان، ایستاد و با تکیه بر مردم ولایت‌مدار و مدافع دین و وطن‌ به دنیا نشان داد که آزادگی و سربلندی در گرو ایستادگی است.
کد خبر: ۳۶۳۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ - 26September 2019

دفاع مقدس نشان داد که آزادگی و سربلندی در گرو ایستادگی استگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - محمدرضا فولادی؛ سی‌ویکم شهریور، یادآور پایداری، استقامت، رادمردی و رشادت‌های شهیدان، جانبازان و ایثاگران و نماد اتحاد و همدلی همه ملت بزرگ و عظیم ایران اسلامی برای مقابله با تجاوز زميني، هوايي و دريايي رژیم بعثی صدام به میهن عزیزمان است. رژیمی که برای بر افروختن آتش جنگ به تجهيزات پيشرفته و پشتيباني كشورهاي منطقه و استكبار جهاني مجهز شده بود.

دوران دفاع مقدس، تداعی‌کننده استواری کشوری است که با فرهنگ عاشورایی خود مقابل استکبار جهانی و هم‌پیمانانشان، ایستاد و با تکیه بر مردم ولایت‌مدار و مدافع دین و وطن‌ به دنیا نشان داد که آزادگی و سربلندی در گرو ایستادگی است.

دوران هشت سال دفاع مقدس، به منزله اقیانوس عظیم و ژرفی است که شهیدان والامقام و رزمندگان بصیر میهن اسلامی ایران در آن همچون مرواریدهایی پرتلالو می‌درخشند. رشادت، ایثار، مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام در سال‌های حماسه و افتخار، ضمن ارتقاء معنویت و اعتماد به نفس، بستری را برای پیشرفت و توسعه کشور در زمینه‌های مختلف دفاعی، علمی و عمرانی، بر اساس دستاوردها و آزموده‌های دوران دفاع مقدس فراهم آورد که ثمره‌اش در حوزه دفاعی و نظامی، ساخت تجهیزاتی پیشرفته مانند انواع شناورها، تانک‌ها، موشک‌ها و جنگنده‌ها به دست توانمند جوانان این مرز و بوم و تحقق شعار «ما می‌توانیم» است.

دوران هشت سال دفاع مقدس ملت سلحشور ایران، یادآور ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی و قدرت‌های سلطه‌گر تا بُن دندان مسلح برای حراست از مرزهای عزت و شرف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. این دوران؛ تبلور ایثار، اراده، وحدت و سربلندی ملت مؤمن ایران اسلامی در حفظ اقتدار، آرمان‌ها و فرهنگ والای انقلابی است. بی‌شک این حماسه ملت سلحشور در برابر تجاوز وحشیانه دشمن و همه زورگویان جهان، توانست همه معادلات جهانی معمول در عرصه سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی را برهم بزند و غرور و سرافرازی را به ارمغان آورد. این غرور ملی و حماسه‌آفرینی‌ها، برگ زرینی از تاریخ جهان است که همیشه باقی خواهد ماند و نه‌تنها ایرانیان، بلکه همه ملت‌های آزاده جهان به آن افتخار می‌کنند.

امروزه قدرت و اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان به نقطه‌ای رسیده است که استراتژیست‌های بزرگ، جمهوری اسلامی ایران را مهم‌ترین بازیگر بین‌المللی قلمداد می‌کنند و بر این باورند که هیچ منازعه و مناقشه‌ای در منطقه بدون حضور ایران حل نخواهد شد.

بدون شک باید این موفقیت‌های مهم و دستیابی به فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان و سرعت‌بخشی برای رسیدن به قله‌های رفیع علمی در همه بخش‌ها را مرهون ایثارگری‌ها و فداکاری‌های غیورمردان و شیرزنانی دانست که اعتلای ایران اسلامی را در سر می‌پرورانند و در این راه از جان و مال و هستی خود می‌گذرند. در شرایط کنونی با برنامه‌ریزی درست و فرهنگ‌سازی مناسب، این فرهنگ غنی و ماندگار مقاومت، ایثار و شهادت را باید به جوانان و نوجوانان و نسل‌های آینده انتقال داد و این میراث عظیم و ماندگار را به عنوان ویترینی از رشادت‌ها و فداکاری‌ها به همگان شناساند و البته وظیفه مسئولان و متولیان امور فرهنگی و هنری در این راستا بس سنگین و تاثیرگذار است.

امروز که دشمن دوباره در تلاش است تا بتواند با ابزار تهدید و تحریم، جلوی پیشرفت و حرکت مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران را سد کند، بازگشت به روحیه همبستگی، اتحاد و تلاش برای خوداتکایی و خودکفایی هرچه بیشتر کشور می‌تواند ما را از این دوران به سلامت عبور دهد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروی انتظامی به تأسی از شهیدان گلگون‌کفن هشت سال دفاع مقدس، آمادگی کامل خود را برای جانبازی در راه دفاع از آرمان‌های والای حضرت امام خمینی (ره) و تحقق فرامین و تدابیر فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) ابراز می‌دارد.

فرارسيدن هفته دفاع مقدس که یادآور شجاعت و حماسه آفرینی‌های ارتشیان غیور، سپاه سلحشور، بسیج مخلص، نیروهای انتظامی و سایر مدافعان دلیر میهن اسلامی در جنگ تحمیلی هشت ساله و نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات و مجاهدت‌های ملت ایران است را گرامی داشته و از خداوند متعال توفیق خدمت‌گزاری و ادامه راه شهیدان را برای همگان مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها