سبد انتخاب مخاطبان کتاب متنوع‌تر از گذشته شد؛

معرفی ۱۸ کتاب از تازه‌های به‌نشر با محوریت دفاع مقدس

مدیرعامل «به‌نشر» با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس، تازه‌های این انتشارات با محوریت ادبیات دفاع مقدس را برای مخاطبان معرفی کرد.
کد خبر: ۳۶۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸ - 24September 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حسین سعیدی» مدیرعامل به‌نشر با بیان اینکه حماسه دفاع مقدس و به تبع آن ادبیات دفاع مقدس در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: هشت سال جنگ تحمیلی و رشادت‌های جوانان این کشور آن قدر گسترده و جهان شمول است که هنر ادبیات دفاع مقدس می‌تواند الگوپرداز و الگوساز باشد.

وی در ادامه افزود: از میان آثار و انتشارات گوناگون در سراسر کشور که به مقوله ادبیات دفاع مقدس پرداخته‌اند، انتشارات به‌نشر توانسته است برای تمامی رده‌های سنی از جمله کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال آثاری را تولید نماید که با زبانی شیوا و روان مخاطب را جذب کرده و تاثیرگذار باشد.

سعیدی با اشاره به ۱۸ عنوان اثر تولیدی این انتشارات در ارتباط با مقوله دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در حوزه کتاب‌های «عمومی» دفاع مقدس، نویسندگان تراز انقلاب اسلامی با این انتشارات همکاری کرده‌اند که منجر به تولید آثاری شده است که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

وی با اشاره به عناوین این آثار افزود: «کلاغ پر» اثر مهدی رسولی، این کتاب مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه درباره دفاع مقدس را روایت می‌کند که بیشتر حول محور خانواده و تأثیر متقابل آن با جنگ است. «روطه؛ جبهه‌ای به عرض ۱۰ متر» نوشته احمدرضا طاووسی، عنوان دیگر اثری است که مدیرعامل به‌نشر به آن اشاره کرد و افزود: این مجموعه، خاطراتی از دومین سال جنگ تا آخرین روز‌های دفاع‌مقدس را در بر گرفته است تا هدیه‌ای برای نسل‌های آینده باشد.

مدیرعامل به‌نشر ادامه داد: «سمندر»؛ به قلم مصطفی جمشیدی که توسط انتشارات به‌نشر نیز منتشر شده و اتفاقات برگرفته از خاطرات دوران دفاع مقدس را در قالب رمان ارائه می‌کند.

سعیدی با اشاره به دو عنوان کتاب به قلم اکبر صحرایی اظهار کرد: «پیرمرد و حوری» برگرفته از خاطرات و اتفاقات دفاع مقدس و «سنگر علاف ها» که با زبان طنز یک موقعیت جذاب از روز‌های دفاع مقدس را روایت می‌کند، محتوای این دو اثر را تشکیل می‌دهند. «پشت در بهشت» به قلم مریم شیدا عنوان دیگر کتابی است که روایتگر داستان دختر جوان و هنرمندی به نام حدیث را روایت می‌کند که برادرش حسین، یک جانباز شیمیایی است.

وی به آثار گروه نوجوان این انتشارات در حوزه دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: شش عنوان از مجموعه «روز‌های جنگ» تازه‌های این انتشارات برای نوجوانان است، «آب و زنجیر» نوشته حسین قربانزاده، «وقتی در آغوش کوه بودیم» تالیف فاطمه فروتن، «مرد قورباغه‌ای» به قلم فرخنده حق شنو، «روشنای خاموش» نوشته علی اکبر والایی، «پل جغاتو» به قلم مجید محبوبی و «آرزوی چهارم» اثر اکبر صحرایی عنوان آثار این مجموعه است که به تازگی روانه بازار کتاب شده و در دسترس علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قرار دارد.

مجموعه «قصه‌های جنگ» داستان‌هایی کودکانه با موضوع دفاع مقدس

مدیر عامل به‌نشر تصریح کرد: مجموعه «قصه‌های جنگ» داستان‌هایی کودکانه با موضوع دفاع مقدس، دیگر عناوین آثار انتشارات به‌نشر در حوزه کودک را تشکیل می‌دهد که مدیرعامل به‌نشر به آن اشاره کرد. «خانه‌ای روی شیشه» به قلم شهرام شفیعی، «پرواز موج» تالیف سرور پوریا، «پروانه‌های آبی» نوشته نورا حق پرست، «بچه‌های شهر ما» به قلم حمید هنرجو و «قشنگ‌ترین هدیه دنیا» اثر مژگان شیخی از جمله عناوین این مجموعه می‌باشد.

سعیدی با اشاره به مجموعه ۳۰ جلدی «لاله‌های نوجوان» نوشته محمد حسین صلواتیان تصریح کرد: «لاله‌های نوجوان» عنوان مجموعه‌ای ۱۰۰ جلدی از داستان‌ها با درون مایه دفاع مقدس درباره کودکان و نوجوانانی است که به شهادت رسیده‌اند و تاکنون ۳۰ جلد این مجموعه به چاپ رسیده است.

وی در پایان با اشاره به مجموعه‌های در دست انتشار به نشر با موضوع دفاع مقدس خاطرنشان کرد: «تا ابد با تو می‌مانم»، «بهمن ۶۵»، «دست‌های سبز لاله» و ... از جمله آثار در دست انتشار به‌نشر با موضوع دفاع مقدس است که در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها