جزئیات مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» تشریح شد

دبیر دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» موضوعات و زمان ارسال آثار به این رویداد هنری را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۶۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ - 24September 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست خبری دومین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» با حضور «علی‌اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس و «سید مسعود شجاعی طباطبایی» دبیر این مسابقه برگزار شد.

«سید مهدی شجاعی طباطبایی» دبیر دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» در سخنانی با اشاره به اینکه فراخوان دوره دوم مسابقه ترامپیست طی هفته آینده رسانه‌ای خواهد شد، اظهار داشت: تصور ما در رابطه با این مسابقه وقتی فراخوان دوره پیشین اطلاع‌رسانی شد، گسترده نبود اما حضور هنرمندان شاخص از ۷۵ کشور دنیا نشان داد که نگاه هنرمندان در این عرصه نسبت به این اتفاقات ویژه است چراکه هنرمندانی که شرکت کردند از چهره‌های مطرح بودند.

وی گفت: بهترین کاریکاتوریست اروپا، شخصیت‌های کاریکاتوریست مطرح آسیای میانه، بهترین کاریکاتوریست آمریکای لاتین و بهترین کاریکاتوریست‌های جهان عرب در مسابقه دوره قبل شرکت کردند و داوری آن توسط دو تیم داوران ایرانی و خارجی انجام شد.

دبیر دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» خاطرنشان کرد: از اتفاقاتی که درباره بازخورد دوره قبل می‌توان به آن اشاره کرد، این بود که خیلی زود به یک اتفاق تبدیل شد و انعکاس خبری آن خیلی گسترده انجام شد. چیزی که رسانه‌های غربی و صهیونیستی را نگران می‌کرد پیشگامی ایران در عرصه کارتون و کاریکاتور بود. خیلی از سایت‌ها و خبرگزاری‌های دنیا نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند و سعی کردند تاجایی که می‌توانند مسیر این مسابقه را تحریف کردند. آن‌ها سعی کردند از کلمه «ترامپیسم» با عنوان «مسخره» یاد کند و قضیه را به سمت دل‌خواهشان سوق دهند درحالی که ما با حداقل هزینه و جوایز یک کار بزرگ را انجام دادیم که درکش برای آن‌ها سخت بود.

شجاعی طباطبایی حضور هنرمندان مطرح دنیا در این مسابقه را دلیل پذیرفته شدن منطق ایران دانست و تاکید کرد: میزان مشارکت هنرمندان در این مسابقه نشان می‌دهد که دنیا منطق ما نسبت به شخص ترامپ و سیاست‌های دولت آمریکا را پذیرفته است.

وی در خصوص موضوعات این مسابقه گفت: ترامپ و نقض معاهدات بین‌المللی، ترامپ و فروش تسلیحات و مشارکت در جنگ یمن، ترامپ و مخالفت با رسانه‌های منتقد، ترامپ و رژیم صهیونسیتی و انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، ترامپ و دخالت در امور سایر کشورها، ترامپ و نژادپرستی، ترامپ و معامله نفت و خون موضوعات اصلی جایزه خواهد بود که طی فراخوانی اطلاع رسانی خواهد شد.

دبیر دومین مسابقه کارتون و کاریکاتور «ترامپیسم» اظهار داشت: در هر بخش پنج اثر پذیرفته خواهند شد. همزمان با سایت ایران کاریکاتور در تمام سایت‌های معتبر دنیا و بعضی از سیاست‌های آمریکای لاتین فراخوان مسابقه را منتشر خواهیم کرد. دهم آذرماه آخرین مهلت ارسال اثر خواهد بود و ۲۵ آذرماه نیز مراسم اختتامیه برگزار می‎‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها