همزمان با پنجمین روز از هفته دفاع مقدس؛

نقش «روحانیون در دفاع مقدس» در موزه انقلاب اسلامی بررسی شد

برنامه «از مدرس تا سنگر» همزمان با هفته دفاع مقدس در گرامیداشت روح روحانیون شهید هشت سال جنگ تحمیلی روز پنج‌شنبه 4 مهرماه در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵ - 26September 2019

«نقش روحانیون در دفاع مقدس» در موزه انقلاب اسلامی بررسی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، برنامه «از مدرس تا سنگر» همزمان با هفته دفاع مقدس در گرامیداشت روحانیون شهید هشت سال جنگ تحمیلی با حضور حجت‌الاسلام «محمدحسن کاویانی‌ راد» معاون فرهنگی بنیاد شهید، آیت‌الله «جلالی خمینی» تولیت مدرسه احمدیه و نماینده ولی فقیه در شرق تهران و تعدادی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در سالن هویزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد حسن کاویانی‌ راد معاون فرهنگی بنیاد شهید اظهار داشت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس فرصتی است که اعلام کنیم هیچ گزینه‌ای بالاتر از شهدا و نسل مجاهدت‌گر ما وجود ندارد و ما باید به آن‌ها افتخار کنیم.

وی ادامه داد: نسلی بهتر و آرمانی‌تر از نسل گذشته‌ی ما وجود ندارد و هدف‌گذارترین مردم به این ملت شهدایی هستند که از جان خود گذشتند و پای آرمان خود ایستادند.

معاون فرهنگی  بنیاد شهید  با بیان اینکه روحانیت در زمان جنگ بیش از چهار هزار شهید تقدیم نظام کرده است، گفت: ما مردم باید قدردان حضور جامعه روحانیت در منطقه عملیاتی باشیم و به نقش ارزشمند آن‌ها در مقابل زور و تزویر دشمن پی ببریم.

حجت‌الاسلام کاویانی راد گفت: مهم‌ترین مسئولیت روحانیت در جایگاه فعلی خود، دفاع از آرامش و امنیت روانی جامعه است. امنیت روانی ملت در خطر است و این خطر باید بواسطه جامعه روحانیت برطرف شده و امنیت روانی به جامعه باز گردد.

وی در پایان تاکید کرد: منشور روحانیت که توسط امام خمینی (ره) نوشته شد، سند معتبری برای روحانیت شیعه است.

آیت‌الله جلالی خمینی تولیت مدرسه احمدیه و نماینده ولی فقیه در شرق تهران گفت: بهشت درجات متفاوتی دارد و اینطور نیست که همه افراد و همه شهدا در یک درجه و جایگاه قرار بگیرند. اگر بخواهیم متوجه شویم که بالاترین درجات بهشت نصیب چه‌کسانی می‌شود، باید گفت که افراد با ایمانی که هجرت کرده و در راه خدا مجاهدت می‌کنند از بالاترین درجات در بهشت خداوند برخوردارند.

وی افزود: هر انسانی افتخار مجاهدت در راه خدا را ندارد و این راه برای هرکس باز نیست بلکه افراد کمی هستند که می‌توانند برای خدا جهاد کنند. امام حسین (ع) به دلیل جهاد و مبارزه در راه خدا آنقدر عزیز شد که در مقابل سپاه بی‌شمار یزد ایستاد.

آیت الله جلالی خمینی در ادامه تاکید کرد: ملت ایران، ملت بسیار وفاداری‌ است که از انقلاب اسلامی، رهبر و کشور حمایت کرد. البته باید گفت: که؛ زنان کربلای ایران کم از زنان کربلای عراق نداشتند و ما یک شبه به این انقلاب بزرگ دست پیدا نکردیم بلکه بهای سنگینی از جمله شهدای ارزشمندی فدا کردیم که تا ابد مدیونشان هستیم.

در پایان برنامه پرده‌خوانی جنگ توسط یکی از روحانیون انجام شد و در آن پرده‌خوانی به مباحث جنگ نرم، غارت فرهنگی دشمن، تاکید بر حفظ حجاب اسلامی، حفظ دین اسلام، دوری از نفوذ دشمن، شهدای دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی پرداخته شد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها