فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان:

دشمن دنبال ایجاد انحراف در اسلام بود

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه دشمن دنبال ایجاد انحراف در اسلام بود، اما با لطف خدا و تدابیر امام راحل از این برهه عبور کردیم، تصریح کرد: دشمن که نتیجه نگرفته بود راهبردی دیگر را به کار گرفت تا انقلاب به کشور‌های دیگر سرایت نکند.
کد خبر: ۳۶۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ - 27September 2019

به گزارش دفاع‌پرس از همدان، سردار «مظاهر مجیدی» فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان اظهار داشت: در زمان طاغوت مردم برای بیان اعتقادات خود مشکلات بسیاری داشتند و رژیم طاغوت مانع از انجام مناسک دینی در ملا عام و عزاداری‌ مردم می‌شد.

مجیدی با بیان اینکه وقتی انقلاب شد طعم آزادی را چشیدیم افزود: دیگر استکبار برای ما تصمیم نمی‌گرفت و شاه، نخست وزیر و وزیر تعیین نمی‌کرد و با این پیروزی طعم استقلال را نیز چشیدیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه برای نخستین بار در طول تاریخ ایران مردم نوع حکومت را انتخاب کردند تصریح کرد: پس از چند ماه از پیروزی انقلاب و انتخاب نوع حکومت، استکبار نتوانست این اتفاق را تحمل کند و شروع به توطئه علیه ایران اسلامی کرد.

وی با اشاره به اینکه سفارتخانه امریکا به لانه جاسوسی بدل شده بود ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال ایستادگی در مقابل حرکت مردم بودند و تلاش کردند انقلاب را از اهداف و شعارش جدا کنند.

سردار مجیدی گفت: دولت موقت هم معتقد بود مردم دین را برای خودشان داشته باشند و دین حق ندارد در حکومت دخالت کند این  در حالی بود که ما دنبال اسلام حکومتی بودیم.

مجیدی با اشاره به اینکه دشمن دنبال ایجاد انحراف در اسلام بود اما با لطف خدا و تدابیر امام راحل از این برهه عبور کردیم تصریح کرد:  دشمن که نتیجه نگرفته بود راهبردی دیگر را به کار گرفت تا انقلاب به کشورهای دیگر سرایت نکند‌.

وی تاکید کرد: با این وجود باز خداوند کمک کرد و ما توانستیم انقلاب را به جهان معرفی کنیم.

فرمانده سپاه همدان با بیان اینکه دشمن عملیات نظامی را با استفاده از صدام به عنوان یکی از مهره‌های خود در منطقه در پیش گرفت ادامه داد: آن‌ها گمان می‌کردند به سرعت می‌توانند ایران را فتح کنند و با تمام توان حمله را آغاز کردند.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) ورود کردند و با یک جمله  که فرمودند «دزدی آمده سنگی انداخته و فرار کرده» ابهت ارتش عراق را شکست.

مجیدی گفت: مقاومت‌ها در شهرهای مختلف رخ داد و عراق پشت دروازه خرمشهر متوقف شد، به طوری که 34 روز مردم خرمشهر و نیروهای شهر مقاومت کردند.

وی اظهار کرد: دشمن خباثت‌هایی در خرمشهر انجام داد که آدمی شرمش می‌آید آن را بیان کند، آنها زنان و رزمنده‌های ما را زنده به گور می‌کردند و  با تمام توان پیشروی خود را شروع کردند.

فرمانده سپاه همدان با اشاره به اینکه دو ماه طول کشید که عراق پیشروی کرد و سپس متوقف شد افزود: نیروهای مسلح ایستادگی کردند و طراحی برای عملیات و برخورد با عراق آغاز شد.

وی گفت: رزمندگان ابتدا عملیات نامنظم را طراحی و به ارتش عراق ضربه زدند و مشخص شد این ارتش قابل برخورد است.

مجیدی با بیان اینکه عملیات مشترک بین سپاه و ارتش طراحی شد و ما توانستیم عراق را در جنوب به زانو درآوریم تصریح کرد: ما در ابتدای جنگ امکانات و نیروی دفاعی منسجمی نداشتیم اما عراق 36 هزار نیرو در خرمشهر داشت.

وی ادامه داد: ما موفق شدیم 19 هزار عراقی را اسیر کنیم که مصداق معجزه خداوند است.

مجیدی با بیان اینکه در آغاز جنگ تحمیلی سازمان ملل اعلام کرد متأسفیم که اختلاف بین ایران و عراق پیش آمده است خاطرنشان کرد: قطعنامه دوم را یک سال و نیم بعد صادر کرد، چون ما در خاک کشور خود در حال جنگ بودیم و سکوت کرد.

وی با اشاره به اینکه وقتی قطعنامه‌های دیگر رسید که ما وارد خاک عراق شده  بودیم گفت: ما همه سرزمین‌های اشغال شده را دوباره بازپس گرفتیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با تأکید بر اینکه از تجربه مقاومت بسیار بزرگی که در پیروزی انقلاب به دست آوردیم باید در آینده نیز استفاده کنیم اظهار کرد: نتیجه جنگ تحمیلی تحقق شعار "ما می‌توانیم" بود که باید از آن برای گام دوم انقلاب استفاده کنیم.

وی افزود: وقتی آن روز موفق شدیم شعار "ما می‌توانیم" را محقق کنیم امروز که آقای خود هستیم نیز می‌توانیم.

مجیدی با بیان اینکه  اطاعت محض از ولایت در جنگ تحمیلی محقق شد تصریح کرد: نیروهای مسلح در جنگ وقتی به سختی و دشواری می‌خوردند، امام تعیین تکلیف می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه امروز هم به اطاعت محض از ولایت نیاز داریم ادامه داد: امروز آنچه لازم و ضروری است حضور مردم در صحنه‌هاست.

فرمانده سپاه همدان گفت: برای استمرار انقلاب اسلامی حضور مردم تعیین کننده است و برای گام دوم این مردم هستند که باید در صحنه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی واجتماعی حاضر شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار