مراسم بزرگداشت روز مقاومت مردم گیلان‌غرب برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت روز مقاومت مردم شهرستان گیلانغرب در روز ۷ مهر برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۶۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 28September 2019

مراسم بزرگداشت روز مقاومت مردم گیلان‌غرب برگزار می شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، مراسم بزرگداشت روز مقاومت مردم شهرستان گیلانغرب در هشتمین روز هفته دفاع مقدس 7 مهر ساعت 9 صبح در ورزشگاه 2500 نفری شهدای این شهرستان واقع در میدان 22 بهمن برگزار می شود.

این مراسم با حضور خانواده های معظم شهدا، ایثارگران، پیشکسوتان دفاع مقدس و مردم مقاوم و شهید پرور این شهرستان همراه با سخنرانی سرتیپ  پاسدار «علی شادمانی» معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء و با مداحی «محمد رضا بذری» برگزار خواهد شد.

روز چهارم مهر به نام روز حماسه و مقاومت مردم گیلانغرب نام‌گذاری شده، در چنین روزی در سال 59 ارتش بعث عراق تا دروازه ورودی شهر گیلانغرب پیش‌روی‌ کرده بودند.

مردم این منطقه دست به کاربزرگی زدند و با دست‌خالی دفاع جانانه‌ای در تاریخ ثبت کردند به طوری که دشمن تا دندان مسلح، مجبور به عقب‌نشینی تا 10 کیلومتری پایین شهر شد.

گیلانغرب در طول دوران دفاع مقدس بیش از 150 بار آماج حملات توپخانه‌ای، موشکی و بمباران دشمن قرار گرفت، اما هیچ‌وقت اهالی آن، دیار خود را ترک نکردند و در حاشیه شهر، کوه‌ها و زیر‌صخره‌های اطراف شهر سکنی گزیدند.

گیلانغرب با تقدیم 750 شهید گرانقدر، 2 هزار و 250 جانباز و 141 آزاده سرافراز؛ قهرمانان بسیاری را در خود جای داده که نمونه آن می‌توان به «فرنگیس حیدرپور»، شیرزن ایرانی اشاره کرد که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مهر سال 90 در سفر به این شهرستان در بخشی از بیاناتش در جمع مردم فرمودند‌: «این که در شهر شما یک بانوی مسلمان و شجاع در مقام دفاع می‌توانست نیروی مهاجم را به خاک و خون بکشاند این راه نگه‌دارید، حفظ کنید برای خودتون».

این مراسم با همکاری لشکر 29 عملیاتی نبی اکرم (ص)، شهرداری کرمانشاه، فرمانداری گیلانغرب، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، هیئت رزمندگان اسلام و ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان گیلانغرب برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار