سردار «کارگر» در همایش ملی نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت:

بیش از ۲۰۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل شدند/ جوانان پیام شهدا را دریافت کرده‌اند

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: امسال در سومین سال نکوداشت «پیشکسوتان دفاع مقدس» بیش از ۲۰۰ هزار نفر از یادگاران دوران دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۳۶۴۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ - 29September 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سومین همایش ملی «نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت» که صبح امروز (یکشنبه هفتم مهر) در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: قدرت و اقتدار امروز ایران اسلامی از شهداست.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ایشان فرمودند که «دفاع همچنان ادامه دارد. پس همه باید آماده و با بصیرت در دفاع از جبهه حق گام برداریم».

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه امروز جوانان پیام شهدا را دریافت کرده و ادامه‌دهنده راه آنان هستند، افزود: امروز اکثر شهدای مدافع حرم متولدین دهه ۷۰ هستند و این بیانگر زنده بودن فرهنگ دفاع مقدس است.

سردار کارگر خاطرنشان کرد: در دیداری که فرماندهان ارشد نیرو‌های مسلح در سال ۹۶ با رهبر معظم انقلاب اسلامی داشتند، معظم‌له تأکید فرمودند تا به مسئله پیشکسوتان پرداخته شود؛ در همین راستا همایش نکوداشت پیشکسوتان را برگزار کردیم که در سال اول از هزار نفر از این عزیزان تقدیر شد و سال دوم برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان، از ۲۰ هزار نفر از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس تقدیر به عمل آمد. امسال نیز از بیش از ۲۰۰ هزار نفر از یادگاران دوران دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل شد، که جا دارد از همه دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم‌ها تشکر کنم.

وی با بیان اینکه برگزاری این مراسمات تنها منحصر به نیرو‌های مسلح نیست و در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: شهرداری تهران در ۲۲ منطقه پایتخت از پیشکسوتان دفاع مقدس تقدیر کرده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: همچنین استاندار‌ی‌ها نیز در این رابطه برنامه‌هایی داشته‌اند و فقط در استان فارس از ۵۰ هزار پیشکسوت دوران دفاع مقدس تقدیر به عمل آمده است، که این همت و تلاش نشان‌دهنده این است که دفاع مقدس متعلق به همه اقشار، اصناف، احزاب و ادیان و گروه‌هاست و در انحصار هیچ گروه و صنفی نیست.

سردار کارگر با اشاره به اینکه بحمدالله امروز همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در موضوع دفاع مقدس کمک می‌کنند، گفت: هم‌اکنون ۱۵ موزه دفاع مقدس در سراسر کشور داریم که تعداد شش موزه قابل بهره برداری است و تا پایان سال نیز دو موزه دیگر به این تعداد اضافه می‌شود و ان‌شاءالله تا پایان سال ۹۹، ۲۳ موزه دفاع مقدس قابل بهره‌برداری در سراسر کشور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه قبل از سال ۹۳ حدود ۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده بود، عنوان کرد: در طول چهار سال گذشته بیش از چهار هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر شده است.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در ادامه به ارائه گزارشی از سفر کاروان‌های راهیان نور پرداخت و گفت: در حوزه راهیان نور سال گذشته بیش از هفت میلیون نفر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس سفر کردند که از این تعداد بیش از ۷۰ درصد را جوانان بین ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دادند.

سردار کارگر با تأکید بر اینکه جوانان این دوره، بهتر از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس هستند، افزود: این عزیزان امروز در برابر هجمه‌های وسیع فرهنگی دشمن ایستاده‌اند و با بصیرت در راه حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که باید با همکاری و همراهی و کمک و تعامل به آن بپردازیم و برای تبیین این فرهنگ ناب کار کنیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از دیدار‌هایی که خدمتشان رسیدیم، درباره این گنجینه عظیم و ارزشمند فرمودند «ما جنگ را با آن زحمت انجام دادیم، بهره معنوی جنگ را باید مردم ببرند، این هم برای یک سال و دو سال و ۱۰ سال نیست؛ مال یک قرن است؛ یعنی ما همچنان که سرشکستگی قرارداد ترکمنچای را هنوز حس می‌کنیم؛ باید پیروزی این جنگ را ۱۰۰ الی ۲۰۰ سال حس کنیم و این ممکن نخواهد بود، مگر با شکافتن ذره ذره سلول‌های این دوران. این جنگ واقعاً فوق‌العاده است، ذره ذره‌اش را آدم برود، بشکافد در آن حرف‌ها و مطالب بسیار هست».

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار