افشای اسناد جدید از حامیان مالی لابی فشار علیه ایران در آمریکا

اسناد جدید نشان می‌دهند امارات متحده عربی و عربستان سعودی از یک گروه حامی فشار بر ایران در آمریکا حمایت مالی می‌کنند.
کد خبر: ۳۶۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ - 01October 2019

اسناد جدید از حامیان مالی لابی فشار علیه ایران در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، اسناد جدید نشان می‌دهند عربستان سعودی و امارات متحده عربی از یک گروه حامی فشار علیه ایران حمایت مالی کرده‌اند.

پایگاه خبری «لوبلاگ» بر اساس ایمیل‌هایی که به دستش رسیده گزارش داده لابی ضدایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (یوانی) از دشمنان منطقه‌ای ایران مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی درخواست کمک مالی کرده است.

لوبلاگ به نشستی که اخیراً لابی یوانی علیه ایران برگزار کرده اشاره کرد و نوشت «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا یکی از کسانی بوده که در این نشست شرکت کرده است.

پامپئو در آن نشست گفت دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با تحریم شرکت‌های چینی که از ایران نفت وارد می‌کنند، کارزار فشارحداکثری علیه ایران را گسترش داده است.

این رسانه نوشته است: «محلی که پامپئو برای سخنرانی‌اش انتخاب کرد، جالب بود. اینکه یوآنی چیست و چه کسی پشت آن است کاملاً محرمانه است، اما اسنادی که به رویت لوبلاگ رسیده نشان می‌دهد یک نهاد مالی ظرف دو سال گذشته بیش از ۳۵ میلیون دلار به این سازمان انتقال داده است.»

طبق این گزارش، ایمیل‌هایی در اختیار لوبلاگ قرار گرفته که نشان می‌دهند مدیران یوآنی از دیپلمات‌ها و مشاوران در دولت‌های رقیب ایران درخواست کمک‌های مالی کرده‌اند که این مسئله، سوالاتی را درباره منابع مالی یوآنی ایجاد می‌کند.»

«سید عباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوم مهر از تصمیم تهران برای تحریم گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای خبر داد.

موسوی گفت: «ایران روند بررسی افزودن سازمان پوششی آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» (UANI) را به علت روابط و همکاری نزدیک با گروهک‌های تروریستی، به فهرست گروه‌های تروریستی خود به زودی آغاز خواهد کرد.»

سخنان سخنگوی وزارت خارجه ایران پس از آن مطرح شد که همزمان با برگزاری هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، سازمان آمریکایی و ضد ایرانی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» به ریاست «جو لیبرمن» سناتور پیشین این کشور نشستی را در «هتل رُزوِلت» واقع در نیویورک برگزار کرد. در این نشست از سازمان تروریستی منافقین و گروه‌های جدایی‌طلب در شرق، جنوب و غرب ایران نیز برای حضور در این همایش دعوت شده بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار