«حسنا لتانگ» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

شنیده بودم شیعیان به ویژه مردم ایران کافر هستند/ به واسطه آشنایی با انقلاب اسلامی شیعه شدم

یک زن شیعه اندونزیایی گفت: مسلمانان ایرانی وظیفه دارند که کتاب‌های اسلام و زندگی‌نامه شهدا را ترجمه کنند و در اختیار مردم دیگر کشور‌ها قرار دهند تا آن‌ها با حقیقت دین اسلام و انقلاب اسلامی آگاه شوند.
کد خبر: ۳۶۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲ - 07October 2019

ترجمه کتاب شهدای دفاع مقدس در راستای ترویج اسلام«حسنا لتانگ» از شهروندان اندونزی در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اظهار داشت: من در جزیره سلبس در اندونزی متولد و بزرگ شدم و تا سن ۱۶ سالگی از مذهب اهل سنت بودم. در کشور ما وهابی‌های زیادی وجود دارند که می‌گویند شیعیان به ویژه مردم ایران کافر هستند. وهابی‌ها حرف‌هایی را علیه شیعه به مردم تلقین می‌کنند.

وی افزود: من تا سن ۱۶ سالگی اسمی از انقلاب اسلامی ایران نشنیده بودم. شاید مردم ساکن در پایتخت اندونزی نامی از انقلاب اسلامی شنیده باشند، اما مردمی که در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، هیچ چیزی نمی‌دانند. در شهر ما تنها چیزی که از مردم ایران می‌دانند این است که کافر هستند. این هم به خاطر تبلیغات و سخنانی است که علیه شیعه و به ویژه ایرانیان ترویج می‌شود.

به واسطه آشنایی با انقلاب اسلامی شیعه شدم

لتانگ خاطرنشان کرد: از آنجایی که من بی‌حجاب بودم و احساس ناامنی می‌کردم، شروع به مطالعه و تحقق کردم و ناخودآگاه شیعه را پیدا کردم. برای دریافت اطلاعات بیشتر، با شیعیان ارتباط برقرار کردم. در این میان با یک طلبه‌ای آشنا شدم که در جامعه‌المصطفی درس خوانده بود و اطلاعات خوبی در مورد انقلاب اسلامی داشت. از این طریق با انقلاب اسلامی آشنا شدم. در اینجا بود که فهمیدم تمام اطلاعاتی که پیش از این به من داده بودند دروغ بوده است.

وی با بیان این که به جرات می‌توانم بگویم که اگر من با اسلام آشنا نمی‌شدم در جهالت و گمراهی به سر می‌بردم، عنوان کرد: شیعه شدنم و همچنین اطلاعات و نعمت‌هایی که امروز دارم به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی است. طلبه‌های دیگر کشور‌ها که در ایران تحصیل می‌کنند و سپس به کشور خودشان برمی‌گردند، سفیران خوبی هستند. 

لتانگ بیان داشت: مسلمانان ایرانی وظیفه دارند که کتاب‌های اسلام و زندگی‌نامه شهدا را ترجمه کنند و در اختیار مردم دیگر کشور‌ها قرار دهند تا آن‌ها به حقیقت دین اسلام و انقلاب اسلامی آگاه شوند.

وی در پایان گفت: از مردم مسلمان می‌خواهم که در شهر من هم دین اسلام را تشریح و ترویج دهند تا مردم راه‌شان را پیدا کنند. مردم شهر من در مظلومیت هستند، زیرا اگر برنامه‌های دینی را برگزار کنند، مورد حمله وهابی‌ها قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار