سردار رحیمی در نشست خبری:

افزایش ضریب‌های امنیتی در تهران/ ۶۷ درصد از جرایم فضای مجازی در حوزه اقتصادی است

رئیس پلیس پایتخت گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمامی ضریب‌های امنیتی در تهران افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۶۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ - 02October 2019

افزایش ضریب‌های امنیتی در تهران/ ۶۷ درصد از جرایم فضای مجازی در حوزه اقتصادی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک هفته ناجا اظهار داشت: تمام تلاش‌های نیروی انتظامی برای آرامش و برقراری امنیت در جامعه است.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که پلیس خدمت‌گزار آن‌ها چه اقدامات و ایثارگری‌هایی کرده است که علی‌رغم تلاش‌های دشمنان، نگذاشتیم کوچکترین خدشه‌ای به آرامش و امنیت کشور وارد شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمامی ضریب‌های امنیتی در پایتخت افزایش پیدا کرده است. برنامه ریزی ما این است برای سال جدید با تمام تلاش وضعیت بهتری را برای مردم از نقطه صفر مرزی تا قلب شهر‌ها برقرار کنیم.

سردار رحیمی با بیان اینکه برقراری امنیت از نیاز‌های اولیه است، افزود: برقراری امنیت داخلی از سطوح مهم برقراری امنیت است که بر عهده پلیس است.

افزایش جرایم در فضای مجازی

وی با اشاره به عملکرد پلیس در شش ماه اول سال عنوان کرد: در حوزه فضای مجازی متأسفانه با روند رو به رشد جرائم روبه‌رو هستیم که بی توجهی‌ها و هجرت مجرمین به سمت فضای مجازی، باعث افزایش جرایم شده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در شش ماهه اول سال، بالغ بر ۱۰ هزار افزایش وقوع جرم در فضای مجازی داشتیم؛ در فضای مجازی بیش از شش هزار جرم کشف شده است و در دستگیری‌ها ۱۲۰ درصد افزایش داشتیم.

۶۷ درصد از جرایم فضای مجازی در حوزه اقتصادی است

سردار رحیمی اضافه کرد: ۶۷ درصد جرایمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد اقتصادی، ۱۷ درصد اخلاقی و ۱۶ درصد اجتماعی است.

وی در خصوص موضوع سرقت گفت: امسال با طرح‌هایی که اجرا شده است در حوزه وقوع سرقت، تهران رتبه سی‌ام را دارد و ۷۰ درصد از جرایم تا کنون‌کشف شده است که نسبت به شش ماهه سال گذشته، افزایش ۱۰ درصدی داشتیم.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: در خصوص سرقت مغازه ۱۷ درصد، سرقت خودرو هشت درصد، سرقت اتومبیل ۱۳ درصد، کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی و در کل سرقت‌های مهم شش درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: همچنین در سرقت به عنف چهار درصد و سرقت‌های تحت پوشش پنج درصد کاهش داشتیم.

سردار رحیمی افزود: در حوزه اقدامات شرارت‌گونه در شش ماهه امسال ۷۱ درصد کاهش وقوع را داریم که این کاهش ناشی از اقدامات ضربتی و آفندی پلیس تهران بزرگ است.

کشف ۱۱ تن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون

وی با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون ۱۱ تن انواع مواد مخدر کشف شده است، گفت: از ابتدای سال تا کنون در این حوزه افزایش ۳۴ درصدی داشتیم؛ در حوزه قاچاق سوخت نیز از ابتدای سال تا کنون ۵۰۰ هزار لیتر گازوئیل کشف شده که ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد: در هفته ناجا مراکز ترخیص تا ساعت ۱۷ به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند؛ همچنین در طول هفته ناجا واحد‌های رسیدگی به شکایات مردم با نگاه مساعدت در مراکز ترخیص حضور خواهند داشت. جریمه‌های بالای یک میلیون تومان به صورت قسطی خواهد بود و کار ترخیص خودرو در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

سردار رحیمی اضافه کرد: واحد تشخیص هویت در پلیس آگاهی برای ارائه تشخیص هویت و اثر انگشت تا ساعت ۱۷ آماده خدمات‌رسانی خواهد بود.

خدمات‌رسانی مراکز صدور گذرنامه تا ساعت ۲۰

وی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی، از فردا مراکز گذرنامه تا ساعت ۲۰ به همه شهروندان به ویژه زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی خواهند کرد.

رئیس پلیس پایتخت عنوان کرد: در هفته ناجا برای اولین بار کار ساخت ۱۰ کلانتری شروع می‌شود و تا هفته ناجای سال آینده افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار