نعیم قاسم: ولی‌عهد سعودی حرف نزند، عمل کند

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با اشاره به اظهارات ولی‌عهد سعودی درباره ایران، گفت: اینگونه اظهارات تنها برای تحقق راه‌ حل در منطقه کفایت نمی‌کند بلکه اقدامات عملی می‌خواهد.
کد خبر: ۳۶۴۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳ - 02October 2019

نعیم قاسم: ولی‌عهد سعودی حرف نزند، عمل کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «شیخ نعیم قاسم»، معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت که هرگونه اعلان جنگ علیه ایران همه منطقه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی شامگاه چهارشنبه (۱۰ مهر) در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که «ما مطمئن هستیم که حمله به ایران محدود نخواهد بود و همه منطقه را متأثر خواهد کرد».

معاون سید حسن نصرالله، عربستان سعودی و امارات عربی متحده را ایادی رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه غرب آسیا دانست و گفت که این دو کشور در خدمت آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها هستند.

شیخ قاسم به تلاش‌های ریاض برای تشویق واشنگتن به حمله به ایران اشاره کرد و گفت که عربستان سعودی فکر می کند که از آمریکا در راستای طرح ضد ایرانی خود استفاده می‌کند ولی واقعیت عکس این مسئله است.

وی ادامه داد، عربستان سعودی در قضیه مسئله فلسطین به نفع طرح ادعایی آمریکا موسوم به معامله قرن عقب‌نشینی کرده است و عربستان ابزاری است در دست آمریکا برای مقابله با ایران.

معاون دبیر کل حزب‌الله توافق ایران و عربستان سعودی را امری شدنی دانست و گفت که «ایمان داریم که اگر ایران و عربستان سعودی برای بررسی امنیت منطقه دور هم بنشینند، می‌توانند به توافق برسند». او گفت که این عربستان است تا به الآن از نشست بر سر میز گفت‌وگو با ایران امتناع دارد.

شیخ نعیم قاسم نقش امارات و عربستان در یمن را «بد و مخرب» دانست و گفت که این دو کشور به دنبال اشغال بخش‌های از یمن هستند.

وی در مورد اظهارات اخیر محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی که گفته بود برای مقابله با ایران به راه‌های دیپماتیک روی خواهد آورد، گفت که این گونه اظهارات تنها برای تحقق راه‌ حل در منطقه کفایت نمی‌کند بلکه اقدامات عملی می‌خواهد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار