در سومین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی مطرح شد؛

رژیم صهیونیستی رو به زوال است/ محور مقاومت باید در کل جهان گسترش یابد

سومین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به همت اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۴۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ - 03October 2019

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، سومین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسیطینی که به همت اتحادیه بین‌المللی نوجوانان و جوانان مخالف اشغالگری به منظور گرامیداشت سالروز شهادت محمد الدُرِه به دست اشغالگران رژیم صهیونیستی در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در این اجلاس جمعی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی، نوجوانان و جوانان ایرانی و جوانان حامی مقاومت اسلامی فلسطین از کشورهای فلسطین، لبنان، عراق، سوریه، یمن، نیجریه، تاجیکستان، ترکیه، افغانستان، سریلانکا، هندوستان، مالزی، پرو، شیلی، برزیل، ترینیداد و توباگو و... حضور داشتند.

در این اجلاس حسین رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک پدیده منحصر به فردی است که امام خمینی (ره) ارائه کردند، اظهار داشت: امام راحل نظام جدیدی را در ایران ایجاد کردند که قابل مقایسه با هیچ نظامی در جهان نیست؛ زیرا امام امت را در بطن این نظام تعریف کردند.

وی گفت: نیروی قدس، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، روز قدس و ... در نظام جمهوری اسلامی ایران برجسته و پررنگ است؛ چون این نظام نمی‌تواند نسبت به درد و رنج سایر ملت ها بی‌تفاوت باشد.

رژیم صهیونیستی نمی‌تواند به حزب الله و ایران چپ نگاه کند

رویوران با تاکید بر این که مسئله فلسطین در نظام جمهوری اسلامی ایران برجسته است، ادامه داد: رژیم صهیونیستی در گذشته قدرت برتر محسوب می‌شد؛ اما امروزه به برکت حضور افراد مومن و انقلابی وضعیت فرق کرده است. امروزه این رژیم جرات نمی‌کند به نوار غزه نزدیک شود، چون یک قدرت بازدارندگی پیدا شده است. این رژیم جرات نمی‌کند به حزب الله و ایران نیز چپ نگاه کند. همان طور که ملاحظه کردیم جمهوری اسلامی ایران پهپاد آمریکایی‌ها را سرنگون کرد؛ لذا همه اینها حاصل قدرت ایمان متکی به سلاح است.

وی گفت: علت اینکه فلسطین در نزد ما مسلمانان از جایگاه والایی برخوردار است این است که این سرزمین تنها سرزمینی است که شبیه مکه است چون هم امن و هم مقدس و مبارک است. ما‌ نباید فلسطین را فراموش کنیم چون فلسطین پاره تن اسلام است.

 محمد الدره اولین و آخرین کودکی نیست که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است

خالد القدومی نماینده جنبش حماس نیز در این اجلاس با بیان اینکه محمد الدره اولین و آخرین کودک فلسطین نیست که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است، گفت: هفتاد سال است محمد الدوره و هم سن و سال‌های آن به دست صهیونیست‌ها در مقابل رسانه‌های غربی به شهادت می‌رسند اما نه قاتل محاکمه می‌شود و نه حق فلسطینی‌ها گرفته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ میلادی ۱۴۰۰ کودک فلسطینی توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند، بیان داشت: اقدامات رژیم صهیونیستی در خصوص کودکان فلسطینی نقض آشکار منشور سازمان های بین المللی به ویژه یونیسف است.

القدومی با بیان اینکه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به منزله فرو بردن خنجر از پشت به فلسطینی‌ها است، افزود: ملت فلسطین به همراه جبهه مقاومت و آزادی خواهان جهان هرگز اجازه نخواهند داد رژیم صهیونیستی در منطقه یک رژیم برتر باشد.

نماینده جنبش حماس اضافه کرد: ما فلسطینی‌ها هیچ وجه اشتراکی چه فرهنگی چه دینی با این رژیم نداریم، موجودیت رژیم صهیونیستی جعلی است و باید از منطقه ما خارج شود.

وی گفت: ما به آنهایی که می‌گویند این رژیم از لحاظ اقتصادی و نظامی برتر است، می‌گوییم مردم تحت محاصره ما در نوار غزه توانستند در برابر این رژیم ایستادگی بکنند؛ پس این رژیم رو به زوال است.

باید عدالت را در کل جهان گسترش دهیم

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی نیز در این اجلاس با تاکید بر اینکه مسئله فلسطین فقط آزادی این سرزمین نیست، بلکه مسئله آزادی تمامی دنیا از ظلم است، اظهار داشت: هدف ما نشر عدل است؛ لذا باید عدالت را در کل جهان گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه فلسطین مصداق بارزی است که ظلم در آن توسط صهیونیست‌ها جاری است، تصریح کرد: عدل فقط از طریق اسلام فراگیر تحقق می‌یابد. پیامبر اکرم (ص) بعد از اینکه بر یهودیان پیروز شد اسلام امتداد و گسترش یافت؛ بنابراین ما زمانی می‌توانیم اسلام و عدالت را محقق سازیم که بر صهیونیست ها پیروز شویم.

وی گفت: ما در دنیا مسلمانان زیادی داریم اما مشکل بزرگی که وجود دارد این است که به اسلام عمل نمی‌کنند. اگر بخواهیم اسلام را به صورت درست عملی کنیم باید ولی فقیه مدیر، مدبر و مومن داشته باشیم که این مسئله در ایران به خوبی محقق شده است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه محور مقاومت در کل جهان باید گسترش پیدا کند بیان داشت: اگر بخواهیم اسلام و عدالت در تمام دنیا محقق شود باید در برابر رژیم صهیونیستی که یک غده سرطانی است، مقاومت کنیم.

انتهای پیام/ ۴۱۱

نظر شما
پربیننده ها