فرماندار قم تاکید کرد؛

ضرورت تسریع در احداث و ساماندهی یادمان ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی قم

«مرتضی حیدری» بر ضرورت تسریع در احداث و ساماندهی محوطه و حسینیه و دیگر ابنیه مربوط به یادمان ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی (ع) قم تاکید کرد.
کد خبر: ۳۶۴۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲ - 03October 2019

ضرورت تسریع در احداث و ساماندهی یادمان ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی قمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، جلسه هیئت امنای یادمان ۱۴ شهید گمنام کوه خضر نبی (ع) قم با حضور نمایندگانی از شورای اسلامی شهر قم، ارتش، اوقاف، ناجا، آب و فاضلاب، شهرداری، مسکن و شهرسازی و ستاد کنگره شهدای استان قم در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت‌الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی با تسلیت فرارسیدن ایام ماه صفر و سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، به تشریح ساختار هیئت امنای یادمان شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) پرداخت و اظهار داشت: این مکان مقدس در بام قم قرار گرفته و مامن و محل رجوع بسیاری از عاشقان مکتب ایثار و شهادت است و باید به ساماندهی آن بیش از پیش توجه شود.

«سید مجتبی سبحانی» رییس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تخصیص ردیف بودجه در شورا طی سال ۹۷ و ۹۸ برای احداث و تکمیل یادمان خاطرنشان کرد: در فرصت باقیمانده سال باید تلاش شود تا از این بودجه در راستای اجرای طرح‌های مصوب کمیته فنی شامل بوستان، حسینیه، سرویس‌های بهداشتی و مقاوم سازی بدنه، حداکثر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید تکلیف شهرداری در اجرای مصوب هیئت امنا مشخص و صریح باشد، افزود: فضای یادمان باید دارای حریم باشد تا هر زائری که وارد می‌شود، احساس حرم بودن این مکان مقدس را داشته باشد و یادمان شهدا از مظلومیت و مهجوریت در آید.

«حسن مالکی نژاد» رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مورد ایمن سازی مسیر دسترسی از یادمان شهدای گمنام به سمت مسجد خضر نبی (ع) تاکید کرد: ضرورت دارد حاشیه‌ای مربوط به یادمان شهدای گمنام با ردیف‌های بودجه‌ای مشخص بهسازی شود تا شاهد اتفاقات ناگوار برای زائران شهدا در ارتفاع کوه خضر نباشیم.

«مرتضی حیدری» فرماندار قم و رییس هیئت امنای یادمان شهدای گمنام کوه خضر نبی (ع) در جمع بندی جلسه گفت: مطمئنا خود شهدا عنایت خواهند داشت و باید جلسات هیئت امنا هر دو هفته یکبار برگزار شود تا مشکلات به مرور مرتفع گردد.

وی افزود: اجرای طرح‌های حسینیه، سرویس‌های بهداشتی، مسیر‌های دسترسی، پارکینگ، بوستان و بحث‌های تجاری این مکان، باید صراحتا برای شهرداری دارای تعریف و جزییات مشخص باشد تا در عمل با مشکلی مواجه نشود.

در این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های استان به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل فنی و عمرانی و دستاورد‌های فرهنگی یادمان ۱۴ شهید گمنام پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار