نشست فوق‌العاده مقام‌های ارشد نظامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ریاض

رؤسای ستاد کل ارتش‌ کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در ریاض نشست اضطراری تشکیل دادند.
کد خبر: ۳۶۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ - 04October 2019

نشست فوق‌العاده مقام‌های ارشد نظامی کشورهای عضو شورای همکاری در ریاضبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از رویترز، رؤسای ستاد کل ارتش‌های کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، عصر پنجشنبه به درخواست عربستان در ریاض نشستی اضطراری برگزار کردند.

رؤسای ستاد کل ارتش‌های کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در بیانیه پایانی این نشست بر «سطح آمادگی نظامی برای مقابله با هرگونه تهدیدها یا حملات تروریستی» تأکید کردند.

مقام‌های ارشد نظامی کشورهای عربی در این بیانیه، اظهار داشتند که «هرگونه تجاوز به یکی از کشورهای شورای همکاری به مثابه تجاوز به تمامی کشورهای عضو این شوراست».

در نشست ریاض، که «غانم بن شاهین» رئیس ستاد نیروهای مسلح قطر نیز حضور داشت، تصریح شد که «حمله به تأسیسات نفتی نقض آشکار امنیت و ثبات تمامی کشورهای عضو این شوراست».

بیانیه مذکور همچنین مقابله به مثل و اقدامات تلافی‌جویانه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه عربستان سعودی را محکوم کردند.

بنا بر این گزارش، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، 14 سپتامبر در بیانیه‌ای اعلام کرد یگان پهپادی ارتش یمن عملیات نظامی گسترده‌ای با 10 پهپاد اجرایی کرده و دو پالایشگاه نفت «بقیق» و «خریص» را هدف قرار داد.

وی متذکر شد، عملیات مذکور در چارچوب حق طبیعی و مشروع ما در پاسخ‌گویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن صورت گرفته است.

این در حالی‌ است که واشنگتن و ریاض در تلاش برای نادیده گرفتن توانمندی‌های نظامی انصارالله، ادعا می‌کند ایران در حملات به آرامکو مشارکت داشته و این حملات را از خاک عراق صورت داده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار