نقد و بررسی کتاب «وقتی سایه‌ها جان می‌گیرند» در خراسان شمالی+ تصاویر

کتاب «وقتی سایه‌ها جان می‌گیرند» برگرفته از خاطرات خودنوشت «طیب بقایی مقدم» از آغاز جنگ تحمیلی و حتی سا‌ل‌های پس از آن است که در جلسه‌ای با حضور وی در خراسان شمالی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۶۵۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴ - 06October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، جلسه نقد و بررسی کتاب «وقتی سایه‌ها جان می‌گیرند» با حضور منتقد «خسروی» و بازنویس کتاب «مجبوبه سادات رضوی‌نیا» برگزار شد.

کتاب «وقتی سایه‌ها جان می‌گیرند» برگرفته از خاطرات خودنوشت «طیّب بقایی مقدم» از آغاز جنگ تحمیلی و حتی سال‌های پس از آن است که توسط «محبوبه سادات رضوی‌نیا» بازنویسی شده است.

سرهنگ «طیّب بقایی مقدم» از رسته رزمی مهندسی نیروی زمینی ارتش است و سابقه 126 ماه حضور فعال در مناطق عملیاتی دارد.

بقایی مقدم عقیده دارد که اگر رزمنده‌ای در عملیات‌های جنگی شرکت کرده اما خاطرات خود در آن دوران را به ثبت نرسانده باشد گویی جنگ را ناتمام رها کرده است.

در پایان جلسه نقد کتاب، تصاویری از سرهنگ «طیّب بقایی مقدم» از دوران کودکی، دوران جنگ، همرزمان سرهنگ و وصیت‌نامه وی قرار داده شده است.

قسمتی از متن کتاب «وقتی سایه‌ها جان می‌گیرند»:

«بعد از بازگشت از مرخصی با هم‌خانه‌ای‌ام حسن، یک دستگاه موتوری تهیه کردیم تا مثل همکاران دیگرم که آن ها هم وسایل نقلیه‌ای مانند رنو و ژیان خریده بودند، بتوانیم روزهای تعطیل در اطراف شهر گشتی بزنیم. در بازگشت از یکی از ماموریت ها این وسیله نقلیه کوچک، بسیار کارآمد و موثر قرار گرفت. ساعت 10یکی از شب ها زنگ خانه به صدا درآمد.

در را باز کردم با صحنه غیرمنتظره ای روبه رو شدم...».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار