فرمانده یگان ویژه ناجا:

یگان ویژه در تامین امنیت داخلی حرف اول را می‌زند

سردار سرتیپ دوم پاسدار کرمی گفت: یگان ویژه همیشه در عملیات‌های مختلف سعی می‌کند تا با کم‌ترین تنش، هزینه و خسارت وظیفه خود را انجام دهد و امنیت کشور را تامین کند.
کد خبر: ۳۶۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ - 07October 2019

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن کرمی در گفت‌وگو با رادیو «گفتگو» با اشاره به این که یگان ویژه ناجا در ماموریت‌های خاص در کنار مردم حاضر می‌شود، اظهار داشت: از اولین روز‌های جنگ تحمیلی پاسداران کمیته انقلاب اسلامی به شکل‌های سازمانی و غیر سازمانی به سمت مناطق عملیات می‌روند و در اهواز و آبادان واحد‌های مختلفی را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان این که پاسداران کمیته انقلاب اسلامی پایه‌گذار لشکر ۲۸ روح‌الله هستند، افزود: این لشکر در طول دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف عملکرد خوبی را از خود نشان داد و یک هزار و ۲۰۰ شهید را به انقلاب اسلامی و مرز‌های جمهوری اسلامی تقدیم کرد.

فرمانده یگان ویژه ناجا اضافه کرد: پس از پایان جنگ تحمیلی در سال ۷۰ لشکر ۲۸ روح‌الله قالب خود را به یگان ویژه ناجا تبدیل کرد.

وی افزود: افتخار می‌کنیم که عقبه یگان ویژه در دفاع مقدس ریشه دوانده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کرمی با اشاره به این که یگان ویژه توانسته در تامین امنیت داخلی کشور تا به امروز حرف اول را بزند، تصریح کرد: خوشبختانه یگان ویژه ناجا توانسته تا به امروز ماموریت‌های موفق بسیاری را داشته باشد.

وی با اشاره به سند راهبردی یگان‌های ویژه ناجا توضیح داد: مقابله با بحران‌ها و اغتشاشات، اولین ماموریت یگان ویژه است، بر همین اساس این یگان باید با بهره‌گیری از الگو‌های رفتاری متناسب با شان مردم در صحنه‌های اعتراضات حضور یابد.

فرمانده یگان ویژه ناجا اضافه کرد: رهایی گروگان، مقابله با تیم‌های تروریستی، عملیات دفاع شهری و عملیات مردم‌یاری جزو مهم‌ترین ماموریت‌های یگان ویژه ناجا هستند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کرمی افزود: یگان ویژه ناجا در راستای پشتیبانی از تمامی واحد‌های پلیس در کشور می‌تواند ماموریت‌های سخت واحد‌های مختلف را بر عهده گیرد و به عملکرد نیرو‌های تخصصی ناجا قوت بخشد.

وی با اشاره به این که یگان ویژه در تابعیت فرماندهی نیروی انتظامی است، عنوان کرد: یگان‌های ویژه به نوعی پلیس نظامی به شمار می‌آیند و بر اساس دستورات فرماندهی کل ناجا وارد عمل می‌شوند.

فرمانده یگان ویژه ناجا با اشاره به این که تامین امنیت مردم امری ضروری به شمار می‌آید، اظهار داشت: جامعه دارای امنیت می‌تواند تمامی برنامه‌های توسعه‌محور خود را به بهترین شکل ممکن پیش ببرد.

وی افزود: در بسیاری از مواقع مردم یگان‌های ویژه ناجا را با سازمان‌های نظامی اشتباه می‌گیرند، در حالی که یگان ویژه تفاوت‌های متنوعی را با یک سازمان نظامی دارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کرمی با اشاره به این که در حال حاضر ۹۵ درصد از تجهیزات پلیسی در داخل کشور تولید می‌شوند، عنوان کرد: یگان ویژه همیشه در عملیات‌های مختلف سعی می‌کند تا با کم‌ترین تنش و هزینه و خسارت وظیفه خود را انجام دهد و امنیت کشور را تامین کند.

وی با اشاره به این که گفت‌وگو کلید حل بحران است، تصریح کرد: هر فرد بنا به دلایلی در صحنه‌های اعتراضات به نقطه جوش می‌رسد و مقابل یگان ویژه قرار می‌گیرد، در این هنگام یگان باید بتواند با بهره‌گیری از تاکتیک‌های گفت‌وگو و حفظ آرامش معضل موجود را برطرف کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها