در ویژه‌نامه مسیر مطرح شد؛

شرط رهبر انقلاب اسلامی برای حمایت از دولت سوریه/ مردم سوریه خط قرمز ما هستند

معاون سابق عربی ـ آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: از اولین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی که توسط سردار سلیمانی به بشار اسد ابلاغ شد، این بود که «می‌روید به ایشان می‌گویید مردم سوریه خط قرمز ما هستند. اگر چنین اتفاقی بخواهد در سوریه بیفتد و نسبت به کشتار مردم بی‌تفاوت باشید، روی حمایت ما حساب نکنید».
کد خبر: ۳۶۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ - 07October 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، ویژه‌نامه مسیر که به‌تازگی از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شده است، دربرگیرنده ناگفته‌هایی از نقش رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیشبرد جبهه مقاومت است.

در این ویژه‌نامه، گفت‌وگو‌هایی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و نیز چهره‌هایی، چون علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور بین‌الملل و حسین امیرعبداللهیان معاون سابق عربی ـ آفریقایی وزارت امور خارجه انجام شده است.

در بخشی از این ویژه‌نامه که روزنامه فرهیختگان در شماره امروز خود منتشر کرده است، حسین امیرعبداللهیان برای نخستین بار، از هشدار حضرت امام خامنه‌ای به بشار اسد در آغاز بحران سوریه، پرده‌برداری می‌کند.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: «توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی تنها به سطوح راهبردی و کلان منطقه معطوف نبود. ایشان در واقع دغدغه ملت و مردم سوریه را داشتند. وقتی بحران سوریه در سال ۲۰۰۱ میلادی شروع شد، از اولین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به آقای بشار اسد که توسط سردار سلیمانی به ایشان ابلاغ شد، این بود که می‌روید به آقای بشار اسد می‌گویید مردم خط قرمز ما هستند. اگر چنین اتفاقی بخواهد در سوریه بیفتد و نسبت به کشتار مردم بی‌تفاوت باشید، روی حمایت ما حساب نکنید».

وی افزود: «شما ببینید زمانی که از نظر راهبردی و سطح کلان، اهمیت مسأله سوریه برای ما بسیار بالا بود، اما در نیت و فکر حضرت امام خامنه‌ای، کشته‌شدن یک مظلوم در سوریه، خط قرمزی است که سردار سلیمانی باید برود و به آقای بشار اسد بگوید».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار