سرلشکر باقری:

لزوم هم‌افزایی پلیس با بسیج و سپاه/ همه دستگاه‌های کشور موظف به حمایت از ناجا هستند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه مسئولیت ناجا مسئولیتی مهم، سنگین و قابل توجه در کشور است، گفت: همه دستگاه‌های کشور موظف به حمایت از نیروی انتظامی هستند.
کد خبر: ۳۶۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲ - 07October 2019

همه دستگاه‌های کشور مسئول حمایت از پلیس هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در جلسه جمع‌بندی نظارت ستادی در فرماندهی انتظامی شرق استان تهران با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته نیروی انتظامی، مسئله امنیت را در همه ادوار از اهمیت بالایی برشمرد و اظهار داشت: برای کشور ما با وجود تهدیدات چندجانبه دشمنان، امنیت از اهمیت بیشتری برخوردار است و به موازات کاهش تهدیدات نظامی تهدیدات امنیتی توسط عناصر دشمن توسعه پیدا می‌کند و از این لحاظ کار نیروی انتظامی دشوار‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در کشور ما نیرویی است که مسئولیت چندین سازمان را به عهده دارد، افزود: همه دستگاه‌ها موظف به حمایت و پشتیبانی از نیروی انتظامی هستند و باید در این منطقه شورای تأمین استانی به صورت چرخشی در سه بخش استان برگزار شود و استاندار تهران باید در این مناطق حضور پیدا کند و از نزدیک شاهد مشکلات باشد.

عالی‌ترین مقام نظامی کشور خاطرنشان کرد: اقتدار نیروی انتظامی موضوع حائز اهمیتی است و آنچه عامه مردم از نظام اسلامی می‌بینند در چهره نیروی انتظامی نمایان می‌شود و پلیس در واقع چهره نظام است؛ لذا آراستگی ظاهری، رفتار و برخورد مناسب پلیس با مردم احساس امنیت را القاء می‌کند.

وی تصریح کرد: کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها سنگر و خط مقدم پلیس هستند و باید همواره مورد نظارت و ارزیابی و بازخورد گیری قرار گیرند.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه عملکرد ناجا می‌تواند به عنوان عملکرد نظام محسوب شود، تصریح کرد: این فرماندهی دارای ویژگی‌های خاصی است که ارزیابی و گزارش همکاران ما در یک ماه و نیم گذشته نشانگر این است که این استان دارای اهمیت ویژه‌ای است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه با اشاره به اهمیت منابع انسانی در هر سازمانی خاطرنشان کرد: اهمیت نیروی انسانی در نیروی انتظامی همه چیز است و باید نیرو‌هایی که از تمام لحاظ واجد شرایط هستند، جذب این نیرو شوند و بهترین گزینه جذب جوانان بسیجی است.

این مقام عالی‌رتبه نظامی با تأکید بر حفظ ارزش‌های معنوی، پاکدستی و پا ک چشمی در نیروی انتظامی، تصریح کرد: باید در جذب نیرو کیفیت مد نظر باشد و بهترین جوانان دارای ویژگی‌های برجسته اخلاقی و اسلامی به نیروی انتظامی ملحق شوند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح بیان کرد: همدلی و هم‌افزایی پلیس با بسیج و سپاه بسیار مهم است؛ چرا که حضور بسیج می‌تواند به عنوان بازوان و کمک نیروی انتظامی در کشور باشد و نیروی انتظامی باید از ظرفیت عظیم در جهت حفظ امنیت استفاده کند که بحمدالله شاهد ارتباط خوب این دو سازمان هستیم.

وی با اشاره به فرمایش فرمانده معظم کل قوا در دیدار کارکنان سپاه پاسداران مبنی بر اینکه «من صددرصد از سپاه راضی هستم اما به این حد از پیشرفت سپاه قانع نیستم»، تأکید کرد: باید تمام ارکان نیروی مسلح به دنبال رشد و تعالی باشند تا رضایت معظم له حاصل شود.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان ضمن تقدیر از زحمات کارکنان نیروی انتظامی شرق استان تهران گفت: بحمدالله خداوند به کار شما برکت داده است و امیدوارم روز به روز شاهد نیروی انتظامی کارآمد‌تر و توانمند‌تر باشیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها