ارادت به حضرت معصومه (س) در مستند «جواد معصومه»

مستند «جواد معصومه» پیرامون عشق و ارادت فردی عراقی به فاطمه معصومه (س)، از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۳۶۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸ - 07October 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستند «جواد معصومه» درباره عشق و ارادت فردی عراقی به حضرت معصومه (س) و فرهنگ عاشوراست، مستندی که می‌کوشد سادگی و خلوص نیت او را در این مسیر به تصویر بکشد.

جواد ملقب به جواد معصومه یکی از رانندگان تاکسی در کشور عراق است که از نظر اوضاع مالی نیز شرایط خوبی ندارد؛ او بعد از اعدام پدر و برادر توسط حزب بعث، به امام موسی بن جعفر (ع) متوسل می‌شود و نذری می‌کند که در نهایت منجر به شکل‌گیری نخستین موکب به نام حضرت معصومه (س) در عمود 818 جاده نجف به کربلا می‌شود.

جواد معصومه که به دلیل ارادت ویژه به حضرت معصومه (س) ملقب به این نام شده هر سال در ایام وفات حضرت معصومه (س) با پای پیاده به قم مشرف می‌شود تا بارگاه دخت موسی بن جعفر را زیارت کند.

او تاکنون هشت بار با پای پیاده مسیر خرمشهر تا شهر قم را پیاده طی کرده و در سالروز وفات آن حضرت خودش را به این بارگاه منور برساند.

این فرد عراقی در خصوص هدفش از برپایی موکب با نام حضرت معصومه (س) می‌گوید در سال نخست که حرکت پیاده خود را شروع کردم دیدم که گویا نام حضرت در مسیر پیاده روی اربعین غریب است و به همین علت نیز نیت کردم تا موکبی با نام حضرت برپا کنم و هر سال این موکب با مشارکت اقوام و برخی ایرانی‌ها برپا می‌شود.

مستند «جواد معصومه» کاری از احمد نامداری، دوشنبه 15 مهرماه ساعت 20:00 و تکرار آن ساعت 13:00 روز بعد از شبکه افق پخش خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار