حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد؛

شکست فتنه آمریکایی - سعودی در عراق/ افزایش روزآمدی کلانتری‌ها به‌منظور کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری

رئیس قوه قضائیه با ابراز خرسندی از هوشیاری ملت و دولت عراق برای به حاشیه راندن فتنه‌های اخیر گفت: فتنه‌های آمریکایی - سعودی در عراق شکل گرفت تا رویداد عظیم اربعین را کم‌رنگ و کم‌رونق کنند.
کد خبر: ۳۶۵۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ - 07October 2019

فتنه آمریکایی - سعودی در عراق خنثی شد/ کلانتری‌ها حقوقی‌تر شوندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید ابراهیم رئیسی» در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی (ع)، اظهار داشت: رویداد عظیم اربعین و راهپیمایی دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از سراسر عالم در طوف وجود مقدس اباعبدالله الحسین (ع)، یک جبهه مقاومت بین‌المللی اسلامی را شکل می‌دهد که این رویداد عظیم، جلوه انسان‌سازی و یادگیری سبک زندگی از محضر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است و برای همه زائران و دلدادگان به اهل بیت (ع) شکل‌گیری مدنیت حسینی را نوید می‌دهد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه این تمدن حقیقتاً در مقابل تمدن‌های مدعی در عالم امروز می‌تواند زندگی انسان معاصر را متحول کند و به طرف معنویت، عدالت، اخلاق و توجه به خدا سوق دهد، به بروز برخی فتنه‌ها در ایام اخیر اشاره کرد و افزود: فتنه‌هایی در عراق شکل گرفت تا رویداد عظیم اربعین را کم‌رنگ و کم‌رونق کنند. سال گذشته خواستند فتنه‌ای در مشهد با محوریت دعوای ایرانی - عراقی راه بیاندازند که هدف‌شان محقق نشد. امسال نیز در عراق، یک فتنه آمریکایی - سعودی شکل دادند تا جریان اربعین را تحت‌الشعاع قرار دهند.

حجت‌الاسلام رئیسی با ابراز خرسندی از هوشیاری ملت و دولت عراق برای به حاشیه راندن این فتنه و برملا شدن خطوط این جریان، بر لزوم استمرار هوشیاری در این زمینه تأکید کرد و گفت: همگان باید تلاش کنیم که رویداد عظیم اربعین به نحو احسن شکل گیرد. لازم است پیشاپیش از موکب‌داران، میزبانان از دولت و ملت عراق و همچنین مرجعیت هوشیار در این کشور تقدیر کنم و از مسئولان مربوطه در ایران نیز به‌ویژه نیروهای نظامی و انتظامی که در مرزها به برقراری نظم و آرامش مشغول هستند، باید قدردانی کرد. از همه می‌خواهم که تلاش‌های‌مان به‌گونه‌ای باشد که خاطره‌ای شیرین از این اربعین در دل و جان مردم باقی بماند.

رئیس قوه قضائیه همچنین با تبریک هفته نیروی انتظامی و قدردانی از نیروهای پلیس در سراسر کشور، هزاران شهید نیروی انتظامی را گواه صادقی بر دفاع از امنیت و حقوق مردم دانست و اظهار کرد: قوه قضائیه با هیچ سازمانی به اندازه نیروی انتظامی ارتباط ندارد و محصول این ارتباط می‌تواند امنیت و آرامش برای مردم باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان این‌که کلانتری‌ها در خط مقدم ارتباط با مردم هستند، بر ضرورت حقوقی‌تر شدن و روزآمدی بیشتر کلانتری‌ها در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری تاکید کرد و ادامه داد: تاکید ما این است که کلانتری‌ها به مسائل حقوقی آشناتر شوند و به‌ویژه در حوزه صلح و سازش فعالیت بیشتری داشته باشند. بر همین مبنا لازم است کارگروهی به ریاست دادستان کل کشور و با حضور معاونت پیشگیری از جرم، مرکز شورای حل اختلاف و نیروی انتظامی در جهت رونق صلح و سازش در کلانتری‌ها و هرچه حقوقی‌تر شدن این مراکز، تشکیل شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به نقض حقوق کودکان از سوی اروپا و آمریکا، خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های رسمی از کشورهای اروپایی و آمریکا، نه‌تنها این کشورها در فلسطین، لبنان، افغانستان، یمن و هر جای دیگری که پا گذاشته‌اند، حقوق میلیون‌ها کودک را تضییع کرده‌اند، بلکه در سرزمین‌های خودشان نیز حقوق کودکان مورد تعرض قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی ادامه داد: ما به‌عنوان نظام اسلامی بر اساس دین و قانون اساسی خود، مدعی اروپا و آمریکا در زمینه نقض حقوق کودکان هستیم و امیدواریم با ابتناء به آموزه‌های دین، به حقوق کودکان در عرصه نظر و عمل توجه بیشتری شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار