سردار قربانی:

قدرت روزافزون ایران مرهون رهنمودهای ولایت فقیه است

مشاور فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ولایت فقیه و شهدا به داد این مملکت و مردم رسیدند، گفت: با رهنمودهای ولایت فقیه قدرتمان روز به روز بیشتر شده است.
کد خبر: ۳۶۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲ - 07October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سردار «مرتضی قربانی» مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران در همایش سالیانه ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه کشور ایران بیش از 10هزار سال قدمت دارد، اظهار داشت: در گذشته مرزهای ایران از هندوستان آغاز و به الجزایر ختم می‌شد، اما خیانت‌های تاریخی سران و شاهان مملکت و افرادی که تحت استعمار کشورهای غربی قرار گرفتند باعث شد که ایران تجزیه شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران پهلوی، بحرین را از ایران جدا کردند عنوان کرد: وقتی از هویدا سوال شد که چرا بحرین را واگذار کردید‌، گفت بحرین دختر بالغی شده بود که شوهرش دادیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ارتفاعات آرارات را رضا شاه دو دستی به آتاترک تقدیم کرد، گفت: قبل از سال 1300 رضا شاه که یک افسر جزء بود به خواست انگلیس بر تخت سلطنت می‌نشیند و وقتی به خواست انگلیس و روسیه در جنگ جهانی شرکت نمی‌کند او را به جزیره موریس تبعید می‌کنند.

سردار قربانی با اشاره به اینکه هدف کشورهای استعمارگر از به سلطنت رساندن محمدرضا شاه تجزیه ایران و چپاول منابع و نفت ایران بود، تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از 30 درصد از اشیای موزه لوور از آثار باستانی ایران است.

وی با بیان اینکه کشورهای استعمارگر به دنبال تجزیه ایران بودند، اظهار داشت: نه‌تنها تمام سرمایه ما را در دوران پهلوی به چپاول می‌‌بردند، بلکه 20 درصد هم حق توحش دریافت می‌کردند.

مشاور فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ولایت فقیه و شهدا به داد این مملکت و مردم رسیدند، گفت: مردم از انقلاب امام راحل حمایت کردند و حالا حکومت به دست مردم افتاده است.

وی با اشاره به اینکه رسیدن به استقلال و حفظ آن هزینه دارد، افزود: حدود 60 تیم، حزب و گروه ازجمله منافقین، کومله و دموکرات برای براندازی، به مقابله با انقلاب اسلامی برخاستند و بیش از هزار نفر از هشت هزار شهید استان همدان به دست کومله‌ها و دموکرات‌ها در سنندج به شهادت رسیدند.

سردار قربانی با اشاره به اینکه دشمنان جمهوری اسلامی در حمله به طبس و کودتا علیه نظام ناکام ماندند، تصریح کرد: حمله صدام به ایران با پشتیبانی 60 کشور شرق و غرب گام بعدی آنها ‌علیه نظام جمهوری اسلامی بود.

وی افزود: عراق در زمان حمله به ایران 16 لشکر زرهی، 9 هزار توپ و نفربر و 30 تیپ تکاور داشت در حالی که ما حتی یک چهارم عراق هم لشکر زرهی و توپ و تانک نداشتیم و تنها از یک تیپ تکاور برخوردار بودیم.

مشاور فرمانده کل سپاه تصریح کرد: صدام در روز حمله به ایران گفت که یک روزه خرمشهر را می‌گیریم و یک هفته بعد ایران را؛ اما با رهبری امام راحل و حضور چشمگیر مردم ناکام ماند.

سردار قربانی با اشاره به اینکه با رهنمودهای ولایت فقیه قدرتمان روز به روز بیشتر شده است، عنوان کرد: استان همدان فرماندهان بزرگی ازجمله سردار شهید حاج حسین همدانی در دوران جنگ داشت و همین دانشگاه علوم پزشکی همدان 16 شهید، 219 جانباز و 41 آزاده تقدیم دفاع مقدس کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار