مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

نقش زنان در دوران دفاع مقدس انکارناپذیر است

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی با بیان اینکه نقش زنان در دوران دفاع مقدس در عرصه مقاومت و جهاد بر هیچکس پوشیده نیست گفت: زنان در شکل‌گیری و تداوم فرهنگ دفاع مقدس نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند.
کد خبر: ۳۶۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷ - 07October 2019

نقش زنان در دوران دفاع مقدس انکار ناپذیر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی» امروز در همایش «در کوی نیک نامان» اظهار داشت: زنان در دوران مقدس در عرصه جهاد و مقاومت حضور یافتند و نقش‌های موثری همچون امدادگری، پرستاری و تربیت نسلی شهدایی را ایفا کردند که الگویی زیبنده و شایسته برای زنان و دختران امروز و نسل های آینده هستند.

سرهنگ پاسدار کوشکی در ادامه به نقش بانوانی که در مناطق جنگی حضور داشتند اشاره کرد و گفت: زنان در دوران دفاع مقدس شانه به شانه مردان شبانه روز ایثار و مقاومت کردند و میدان را خالی نگذاشتند و ما امروز به وجود چنین زنانی افتخار می کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس همچنین افزود: همانگونه که زنان جهادگر و ایثارگر در دوران دفاع مقدس حضور فعال داشتند و محیط خانه را نیز امن و آرام می کردند تا مردان در جبهه ها حضور یابند، امروز نیز به برکت انقلاب اسلامی زنان داوطلبانه در عرصه های مختلف حضور فعال دارند و میدان را خالی نمی گذارند.

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس در ادامه خاطر نشان کرد: زنان و دختران امروز با الگو قرار دادن مادران و همسران شهدا می توانند فرزندانی تابع ولایت تربیت کرده و از مشکلات فرهنگی مثل بی‌حجابی که گریبان گیر جامعه امروز است، به سلامت عبور کنیم.

این یادگار دوران دفاع مقدس همچنین به نقش اقتصادی زنان اشاره کرد و از نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد امام خمینی تشکر کرد که زمینه اشتغال و خودکفایی زنان سرپرست و محروم را فراهم کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس در پایان ضمن بیان خاطراتی از مادران شهدا و نقش آنان در دوران دفاع مقدس، از همه بانوانی که توانمندی فعالیت در زمینه های مختلف سایبری و فضای مجازی را دارند دعوت کرد با ورود موثر در فضای مجازی با امربه معروف و نهی از منکر از ارزش های ناب اسلام و انقلاب پاسداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها