رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

ادبیات دفاع مقدس بسترساز اندیشه و فرهنگ دفاع مقدس است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: امروز ادبیات دفاع مقدس بسترساز اندیشه و فرهنگ دفاع مقدس است و نقش رسانه‌ها و مطبوعات این است که این جریان فرهنگی و ادبی را همراهی کنند و ترویج فرهنگ ایثار و نشر «ادبیات پایداری» قطعا کمتر از ارزش‌های دفاع مقدس نیست.
کد خبر: ۳۶۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸ - 09October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار سرتیپ پاسدار «داوود عامری» امروز در آیین آغاز هفتمین کنگره سراسری «ادبیات پایداری» در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه کنگره ادبیات پایداری زمینه و فرصتی را فراهم کرده تا اندیشه و گفتمان به جامعه منتقل شود اظهار داشت: گفتمان مقاومت تبدیل به اندیشه‌ای قابل انتقال در سطح بین‌الملل شده که امروز به آن افتخار می‌کنیم و فرهنگ مقاومت و پایداری توانسته است ارزش‌های بی‌نظیری را در طول تاریخ بیافریند که زحمات صاحبان قلم و اندیشمندان ادبیات پایداری در این زمینه قابل تقدیر است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: در طول 200 سال اخیر مردم ایران سال‌های پر رنجی را پشت سر گذاشته‌اند و سال‌های آغاز انقلاب اسلامی و دوران 8 سال دفاع مقدس را می‌توان دوران احیای تفکر حماسه و پایداری مردم ایران دانست و امروز شاهد اقتدار بی‌نظیر سرزمین ایران در سطح دنیا هستیم.

وی تصریح کرد: در طول دوران دفاع مقدس افراد زیادی تلاش کردند تا فکر و اندیشه برگرفته از بستر تعالیم اسلامی به رزمندگان منتقل شود و اگر این اندیشه منتقل نمی‌شد، ما شاهد پیروزی‌ها و خلق حماسه‌های بزرگ در دفاع مقدس نبودیم و همین امر باعث شد جنگ خسارت بار 8 ساله با عراق را با نام دفاع مقدس شناخته شود.

عامری با بیان اینکه ادبیات دفاع مقدس این شایستگی را دارد که بین المللی شود گفت: ارزش‌های بزرگ و ماندگاری که به لحاظ انسانی در دفاع مقدس پدید آمده و در ادبیات دفاع مقدس ما امروز به قلم نویسندگان بازنمایی می‌شود این ظرفیت را دارد که در سطح جهانی عرضه شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه ادبیات دفاع مقدس این ظرفیت را دارد که جهانی شود افزود: قطعا بدون شناخت فرهنگ و آثار کشورهای دیگر، ادبیات ما در سایر کشورها خواننده پیدا نخواهد کرد و هر کدام از آثار داخل کشور اگر با نگاه علمی دقیق ترجمه شود در محافل ادبی خارج از کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس گفت: امروز ادبیات دفاع مقدس بسترساز اندیشه و فرهنگ دفاع مقدس است و نقش رسانه‌ها و مطبوعات این است که این جریان فرهنگی و ادبی را همراهی کنند و ترویج فرهنگ ایثار و نشر «ادبیات پایداری» قطعا کمتر از ارزش‌های دفاع مقدس نیست.

عامری عنوان کرد: سال‌هاست که به همت دانشگاه شهید باهنر کرمان، انجمنی علمی ادبیات دفاع مقدس با هدف انجام کارهای علمی و پژوهشی در زمینه ادبیات دفاع مقدس تشکیل شده و به همت اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس کرمان و همکاری استان‌های دیگر تا پایان امسال با همکاری وزارت علوم نزدیک به ۴۰ گروه ادبیات پایداری در دانشگاه‌های کشور تاسیس خواهد شد.

وی افزود: ایجاد هم‌افزایی بین این ۴۰ مرکز پژوهشی برای رونق‌بخشی به ادبیات پایداری می‌تواند گام بسیار مهمی باشد و برای اینکه ادبیات دفاع مقدس و ادبیات پایداری به سطح تعالی آن برسد باید نسل جدید وارد میدان شده و به خلق آثار ماندگار بپردازند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس متذکر شدد: امروز جهان محتاج فرهنگ ایرانی است و ما به عنوان پیروان مکتب تشیع وظیفه داریم به آینده انسانیت و سعادت جوامع حساس باشیم و با تولید آثار فاخر و ارزشمند، زمینه جهانی شدن «ادبیات پایداری» را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار