مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

ترویج فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس به نسل جوان بسیار مهم است

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: ترویج فرهنگ و آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بسیار مهم است و یکی از شایسته‌ترین اقدامات ارائه درس دو واحدی آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۶۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ - 09October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در دیدار با  «رضا نقدی» رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای استان در خصوص اهمیت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: تدریس این درس در مراکز آموزش عالی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

وی افزود: جوانان ما باید بدانند آرامش و امنیت امروز ما نتیجه از خود گذشتگی جوانانی بود که بسیاری از این جوانان برومند از پشت میزهای دانشگاه به پشت خاکریزها رفتند تا عزّت و شرف این مردم و این مرزو بوم را حفظ کنند.

این مسئول ادامه داد: ترویج فرهنگ و آموزه‌های هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان بسیار مهم است و یکی از شایسته‌ترین اقدامات ارائه درس دو واحدی «آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس» است.

سلامی دو واحد درس آشنایی با دفاع مقدس را فرصتی جهت تبیین شادت‌های دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: ارائه این درس در سطح دانشگاه‌ها، در جلوگیری از فراموشی و انتقال فرهنگ و مفاهیم دفاع مقدس به نسل جدید و نسل‌های آینده کمک بسیار خواهد نمود.

وی بیان داشت: مسئولان دانشگاه با هدف این که این درس می تواند بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه را حل نماید با برگزاری نشست ها آمادگی لازم را برای دانشجویان جهت انتخاب این درس در هر ترم تحصیلی ایجاد کنند.

سلامی گفت: ارائه پیشنهادها و راهکارهای مناسب برای توسعه توسعه درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس در مراکز آموزشی، بررسی، تجزیه و تحلیل، علل موجود در عدم توسعه و ارائه، کمیت و کیفیت ارائه این درس، چگونگی ایجاد جذابیت، انگیزه عشق و علاقه دانشجویان در انتخاب این واحد، بازخورد تدریس این درس در دانشجویان پس از پایان هر ترم تحصیلی و... از ماموریت های دو مجموعه در ارائه بهتر  این درس در مراکز آموزشی است.

در این دیدار مقرر گردید افزایش 20درصدی کلاس‌های دفاع مقدس در 4 مرکز آموزشی فنی دختران سمنان، فنی پسران سمنان، فنی پسران کشاورزی دامغان و فنی دختران شاهرود، لحاظ کردن ابزارهای تشویقی ازجمله اردوهای راهیان نور، اردوهای زیارتی و بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان و باغ موزه تهران برای دانشجویانی که این درس را انتخاب کرده‌اند، تشکیل کارگروه مشترک با دانشگاه به منظور ارائه الگو فعالیت فرهنگی ویژه استادان و دانشجویان، استفاده از راویان دفاع مقدس در اردوهای دانشجویی، بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان در ماموریت های اداره کل حفظ آثار استان، برگزاری کارگاه آموزشی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه اساتید، دانشجویان، کارکنان واعضای هیئت علمی دانشگاه در آبان ماه سال جاری با همکاری دو مجموعه صورت پذیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها