مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس تاکید کرد؛

ضروریت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه فرهنگیان شیراز

سرهنگ پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» با بیان اینکه آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای در تربیت نسل‌ها دارد گفت: با تدریس 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه فرهنگیان شیراز می‌توان دستاورد‌ها و گنجینه‌های ارزشمند دوران دفاع مقدس را به نسل‌های آینده منتقل کرد.
کد خبر: ۳۶۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰ - 09October 2019

ضروریت تدریس درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه فرهنگیانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، سرهنگ پاسدار«سعید کوشکی جهرمی» امروز در دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان شیراز که به با بیان اینکه بسیاری از شهدای دوران دفاع مقدس پرورش یافته معلمان بودند که نقش کلیدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارند، اظهار داشت: جایگاه تدریس 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه فرهنگیان خالی است و اگر این 2 واحد درس آشنایی با دفاع مقدس در دانشگاه فرهنگیان تدریس شود میتواند نقش ارزشمندی در ترویج و انتقال و فرهنگ دفاع مقدس به نسل های آینده داشته باشد.

کوشکی‌جهرمی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس کلاس های درس در خط مقدم جبهه‌ها و با حضور معلمان و دانش آموزان برگزار می‌شد و آنها در کنار هم در مقابله با دشمنان می جنگیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس خطاب به دانشجویان گفت: باید تاریخ کشور را در دوره های مختلف مطالعه کرد تا به دستاورد های دوران دفاع مقدس آشنا شویم و دفاع مقدس را بیشتر بشناسیم و در مورد عهد نامه‌هایی که در دوران دفاع مقدس بسته شده است و قسمت های مهم و مختلفی که از خاک کشور جدا شده است می بایست آشنا شویم.

وی با طرح سوال که چرا به دوران هشت سال جنگ، دفاع مقدس نام گذاشته شده، افزود: محیط دفاع مقدس ما تلفیق شده با مذهب و روحیه رزمندگان، عشق به دفاع از اسلام بود و رزمندگان با امر ولی فقیه خود در دفاع مقدس حضور داشتند و این جنگ اعتقادی و مقابله با تجاوز بود که باید ما نسبت به این موضوعات باید آگاهی داشته باشیم.

در پایان این مراسم اساتید و دانشجویان به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و از اساتید بسیجی دانشگاه فرهنگیان با اهدا لوح، تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها