جمعیت هزار نفری شاهد موفقیت «خاتون» است

رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: جمعیت هزار نفری در سالنی با گنجایش هشتصد نفر شاهد بر موفقیت نمایش «خاتون» است هر چند اجرای یک نمایش با این تعداد بازیگر،‌دکور و عوامل کار دشواری است.
کد خبر: ۳۶۵۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ - 09October 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سعید اوحدی» رئیس سابق سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به تماشای نمایش «خاتون» به کارگردانی حسین عالم بخش در سالن اصلی پردیس تئاتر تهران نشست.

وی در گفت‌وگویی درباره این نمایش اظهار داشت: خاتون یکی از کارهای فاخری است که امسال شاهد تحول بزرگ آن در حوزه آفرینش‌های هنری با رویکرد ترویج تئاتر برای به نمایش گذاشتن بسیاری از ارزش‌ها هستیم.

اوحدی همچنین افزود: این نمایش سال پیش هم توسط آقای عالم بخش در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه رفت. امسال به دلیل اینکه آقای عالم بخش مدیریت مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری را بر عهده دارد، خودشان اکراه داشتند که این کار را به صحنه پردیس تئاتر تهران بیاورند، من اصرار کردم و در شورای مدیران هم چندین بار تکرار کردم که به گفته من و مصوبه شورای مدیران سازمان به حمدالله شاهد برگزاری این تئاتر شدیم.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم و تأثرشان از تماشای این کار گفت: در برخی شب‌ها شاهد جمعیت هزار نفری در سالنی که هشتصد نفر گنجایش داشته بودیم، برخی شب‌ها مردم روی پله‌ها کار را تماشا کردند. بهرحال اجرای یک کار هنری آن هم با این تعداد بازیگر و دکور سنگین و نوع گفتمان‌ها کار سختی است. اما نوع استقبال نشان داده که بازیگران و عوامل کارشان را درست انجام دادند و توانستند گوشه‌ای از مظلومیت دردانه حضرت رقیه(س) را نشان دهند.

اوحدی در ادامه افزود: بهرحال در طول تاریخ همیشه شاهد تقابل چند جریان بوده‌ایم، یک جریان که به دنبال محو آثار اهل بیت(ع) بودند، در همین نمایش هم شاهدش بودیم که یک عده با سرنیزه و داشتن امکانات خبری و رسانه‌ای در برابر جریان حق و مظلومیت اهل بیت(ع) ایستادند حتی یک خانواده نصرانی امانت دار پیکر مطرح حضرت رقیه(س) شد.

وی اظهار داشت: بنابراین در تاریخ داشتیم روزهایی را که حکومت‌ها آب به کربلا بستند تا آثار آنجا را محو کنند امروز هم شاهد ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا و صهیونیسم جهانی و تفکر وهابیت هستیم که دشمن ارزش‌های اهل بیت (ع) است و داعش را به وجود آورده است. اینها اگر دستشان به حرم حضرت رقیه(س) می‌رسید آنجا را هم با خاک یکسان می‌کردند.

اوحدی با بیان اینکه باید قدرشناس حماسه بزرگ شهدای مدافع حرم، فاطمیون، حیدریون، علویون و شهدای دفاع مقدس باشیم، افزود: امروز اگر اربعین را داریم و اقیانوس انسان‌هایی که به سمت کربلا می‌روند، مرهون همین حاج قاسم‌ها و شهدای مدافع حرم و جنگ است.

وی درباره طرح «هنر برای همه»‌ که توسط سازمان فرهنگی هنری در حال اجرا است، ‌گفت: این از سیاست‌ها و رویکردهای ما بوده به دلیل اینکه هنرهای نمایشی و کنسرت‌های فاخر عموما در بخش‌های خاصی از شهر اجرا می‌شد و ما فکرمان این بود که در این طرح مناطق کم برخوردار جنوب شهر تهران نیز ازاین امکانات بهره مند شوند. لذا خدا را شکر امروز پردیس تئاتر تهران محملی برای جمع شدن آنهایی شده که به هنر احترام می‌گذارند.

اوحدی افزود: شما توجه کنید الان بیست شب اجرای نمایش ارزشی خاتون با هر شب حدود هزار نفر موفق بوده است حتی تا پایان ماه صفر نیز برنامه اجرای نمایش‌های ارزشی و دینی را به همت حسین عالم بخش، آقای زندوکیلی و مجموعه هنرمندان این منطقه و انشاءالله شاهد کارهای مهمی خواهیم بود.

وی عنوان کرد:‌ آنچه در نمایش خاتون دیدیم همه از درآمد آموزشی و فعالیت‌های مختلف خودشان بوده و قطره قطره جمع شده بنابراین خاتون با کمترین بضاعت اجرا رفت. بعد از گذشت هفت ماه متأسفانه یا خوشبختانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری به همت کارکنان و مدیران و خانواده آنها با عزت این برنامه را اجرا کرد.

همچنین محمود حمیدی، رئیس حوزه ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در صحبت‌هایی گفت: این نمایش روایت نویی از سه ساله کربلا و امام حسین (ع) دارد که بهنظر من نسبت به سایر روایت‌ها جذاب‌تر است خوشبختانه گروه این نمایش توانست به خوبی همه این موارد را به نمایش بگذارد.

وی در پایان گفت:‌ هنر نمایش ارتباط خوبی می‌تواند برای انتقال پیام با مردم برقرار کند، اگر شهرداری تهران هم بتواند طرح هنر برای همه را به خوبی اجرا کند، قطعا نتیجه مثبت و خوبی در این راستا خواهیم گرفت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار